Warning: Table 'roncskut_kut2.roncskutatas_cache_page' doesn't exist
query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM roncskutatas_cache_page WHERE cid = 'https://www.roncskutatas.com/node/7024' in /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc on line 135
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 729
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 730
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 731
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 732 Tábori Posta pecsétnyomók | A II. Világháború Hadtörténeti Portálja
warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/common.inc on line 153.
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2014, február 26 - 16:23.
Íjnye fene, száz dollár darabja...? Gazdag vagyok! Holnap megyek is házat venni, s ezek lesznek a fedezet!
Szerintem borzasztó sok érte. Meg sem merem mondani, mennyiért vettem a hármat. Bár oly formán is nézhető, ha valakinek a hamisítás a célja, akkor előbb-utóbb bejön az ára és bőven megéri.
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2014, február 26 - 13:52.
Értem, és köszönöm a választ. Ha Neked nincs rájuk szükséged, én szívesen átveszem őket! Nem viccelek, megtetszett a terület. Igaz, ebben soha nem tudnék úgy elmélyedni mint mondjuk a rádiókban, de azért kissé izgat ez is...
Vaóban: hamisítani ezzel nagyon könnyű, lévén, a bélyegző autentikus, postatiszta bélyeg is vásárolható a boltokban, s a tábori levlap előállítása sem jelent nagy gondot. Mi több, abból nekem (gondolom „is”) akad néhány kitöltetlen.
Beküldő: fell. Beküldés időpontja: 2014, február 26 - 13:41.
Természetesen tudom hogy nem hamisak már nekem is kettő darabot felajánlottak Félreértettél nem azt akartam írni hogy hamisak Csak nem használták a háborúban és valaki akinél egy van ilyen leveleket gyárt vele
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2014, február 26 - 13:36.
Kedves Fell!
Köszönöm a hozzászólásodat. A darabok teljesen autentikusak. Eredetük: egy ismerős lomizta egy padlásról. Nagyon régen ott hevertek, elhiheted. A dátumokat nem gondolom véletlennek, s ugyancsak elvetném a hamisítási szándékot.
Köszönöm a javaslatot, de Dán Jánossal már többször leveleztem a kérdésről.
Beküldő: okw. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 20:42.
Szerintem az általad felvetett dolgok mindegyikére lehet egyszerű magyarázat.
Pl.:
A bélyegző legyártásra került valamikor 1918-1920 között bekerült "M" készletbe majd valamikor 1930 és 1943 közt a a tárcsák elkoptak vagy ami még valószínűbb megsérültek és cserére szorultak. Mivel ez már 1930 után történt így innentől dátumozható tárcsa került bele! Az is lehet, hogy egy "M" készlet felmérés során vették észre a pecsétek hibáit és rendelték el a javítást, majd ment vissza a készletbe!
A pecséten lévő szám a tábori postahivatal száma. Sajnos ezen kódoknak nem ismert a feloldása. Az hogy az egyik szám forgatható az csak egyszerű praktikusság a gyártó részéről, hogy nem csak egy hanem effektíve tíz másik kódolású posta hivatalnál is felhasználható legyen a jövőben!
De én csak elmélkedem....!
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 17:37.
Sok egyéb mellett nem értem, hogy egy 1920-as bélyegzőn miért van 30-59-ig az állítási lehetőség? Vajon kettőt gyártottak, mondjuk egyet 1920-tól 1930-ig, aztán egy nagyobb időtávosat? De ennek mi az értelme?
S vajon mi a haszna, hogy a 279-es esetében a kilenc is állítható? A kopás végett vajon? A kivitel ettől eltekintve amúgy egyformának mondható. Vajon mennyit kopik egy acélhenger a papírtól, ami kizárólag függőleges irányú erőre van tervezve?
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 17:30.
Igaz! A Tildyt valóban nem Neked címeztem, hanem az általad küldött honlapon van egy ilyen felvetés. Arra írtam – itt, s így persze, hogy nem érthető. Elnézést.
Amúgy a felvetés érdekes, lehet akár ez is a felelet.
Beküldő: okw. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 17:24.
Szia Rádiós,
"Szerintem nem Tildy" ezt nem igazán értem! Én úgy gondoltam és a könyv is úgy írja, hogy ezek a darabok legyártásra kerültek 1918 és 1920 között de mivel nem volt rájuk effektíve szükség ezért "M" zárolt készletbe kerültek. Amikor azonban a háború kitört akkor megnövekedett az igény. Továbbá a könyv azt is írja, hogy a doni katasztrófa után a teljes tábori posta szolgáltatást legfőképp a kódolást is újra kellett szervezni, mert a régi kódok az oroszok kezére kerültek. Előfordulhat, hogy a sok a Don-nál elveszett bélyegzők pótlására vették elő az "M" zárolt készletet és akkor már is megvan fejtve, hogy miért volt az 1943-as évszám használatban.
Üdv,
okw
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 16:15.
Jaj, és hogy még nehezebb legyen a feladvány, a képen látható dátumokkal beállítva kerültek elő. Lehet persze, de én nem gondolom, hogy bárki is direkt ide tekergette őket.
Beküldő: okw. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 15:24.
Kedves Miklós,
A lentebb belinkelt könyv azt írja, hogy ezeket a példányokat sok esetben "M" zárolták és a háború alatt újra kiosztásra kerültek. A könyv rendelkezik egy pecsét gyűjteménnyel is de ezt a fajta pecsétnyomót nem találtam meg benne pedig a könyv felhasználta a postamúzeum gyűjteményét is! (igaz jobb lenne egy jobb kép csak magáról a pecsétről, pecsételve, akár privátban is). Szerintem ezek nagyon unikális darabok és lévén, hogy mindegyik egyedi darab végső soron náluk lenne a legjobb helyen de ez csak egy magán vélemény.
Hogy miért kezdődik két bélyegző is 30-assal az tényleg rejtély!
Lehet érdemes lenne felkeresni a könyv szerzőjét ő biztos többet tudna segíteni mint én! http://taboriposta.hu/
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 11:15.
Kedves OKW!
Köszönöm elgondolkodtató válaszod.
Igen, jól látod, nincs korona. Ha valóban 1918 és 1920 gyártották, akkor még különösebb, hogy az időbeosztás így állítható be:
Beküldő: okw. Beküldés időpontja: 2014, február 24 - 10:03.
Üdv mindenkinek,
Jól látom, hogy nincs korona a bélyegzőkön? Ha nincs akkor akkor az alábbi tartozik ide:
"Kx típus,
1918 és 1920 között gyártották ezeket a típusú bélyegzőket.
Kr. 6 rendszerű (3 számos évszám, betűs hónap, arab számos nap), kétpántos, vonalkázott, korona nélküli körbélyegzők.
1892-től már nem gyártottak korona nélküli bélyegzőket, viszont ezen rövid időszakon belül (1918-1919) elhagyták a gyártáskor a koronát a bélyegzőből. Ez érthető, mivel sem a Népköztársaság, sem az utána következő Tanácsköztársaság nem ismerte el a Szent Korona fennhatóságát, tehát a bélyegzőkből is kihagyták."
Annyi még hozzáfűzendő, hogy a második világháborús bélyegzőkön a "Tábori postahivatal" felirat szerepel.
Forrás: Dán János A Magyar Királyi Tábori Posta a II. világháborúban 1938-1948
Beküldő: agrabla. Beküldés időpontja: 2014, február 23 - 19:54.
Sziasztok!
A bélyegzők sorszáma, azaz nyilvántartási száma van alul. Az adott dátumtól-dátumig lehetett használni. A sorszám alapján voltak nyílvántartva is. Nem zárható ki, hogy több alakulatnál is lehettek. Hogy hol lehetne ezekről pontos adatokat szerezni, nem tudom.... A postának nincs valami nyilvántartása, irattára, levéltára?
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2006, március 6 - 08:27.
Üdv, Kedves Kollégák!
A számok: 272, 278, 279.
Jelent ez valamit? Mondjuk alakulatot, postacímet, bármit - vagy csak a kibocsátás sorrendjét mutatja?
A másik kérdésre - meddig lehet vele dátumozni - holnap igyekszem megfelelni.
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2006, március 3 - 16:37.
Szia!
Csirke, Turul nincs - ciráda ellenben akad. És körömletörő rovátkák is vannak gazdagon...
:-D
Felrémlett bennem: elmegyek egy bélyegkereskedésbe, veszek egy raklap egykorú papírfecnit, valami zugnyomdában készíttetek párezer avítt kinézetű tábori postai lev. lapot, majd szép kalligrafikus stílussal teleírom őket. Vad történeteket kitalálni nem lesz nehéz - hisz végül is ez a szakmám.
:-o
Majd elkezdem árulni őket jó pénzért a Vaterán...
Lehet, jobban keresnék, mint a saját szakmámban???
Beküldő: Rádiós. Beküldés időpontja: 2006, március 3 - 16:10.
Kedves Ádám!
Mind háború előtti. illettve alatti - mint a dátum is mutatja.
Felmerült bennem, hogy ha elmegyünk valamilyen hadijátékra vagy egyéb eseményre, s ott kiadnak valami emléklapot, ezzel lehetne lepecsételni.
Például a jövő évi kitörési túra résztvevői kaphatnának ilyesmit, melyen a budai indulási és a mányi (vagy esztergomi) érkezés lenne feltüntetve.
De akár újranyomott lev. lap is szóba jöhet.
Szerintem - nem azért, mert én találtam ki - jó ötlet lenne.
:-o
Íjnye fene, száz dollár darabja...? Gazdag vagyok! Holnap megyek is házat venni, s ezek lesznek a fedezet!
Szerintem borzasztó sok érte. Meg sem merem mondani, mennyiért vettem a hármat. Bár oly formán is nézhető, ha valakinek a hamisítás a célja, akkor előbb-utóbb bejön az ára és bőven megéri.
A legfontosabb szó lemaradt eladni akarták potom 100dollárért Amúgy nagyon szép terület a postai lapok gyűjtése Nagyon érdekes dolgok
Értem, és köszönöm a választ. Ha Neked nincs rájuk szükséged, én szívesen átveszem őket! Nem viccelek, megtetszett a terület. Igaz, ebben soha nem tudnék úgy elmélyedni mint mondjuk a rádiókban, de azért kissé izgat ez is...
Vaóban: hamisítani ezzel nagyon könnyű, lévén, a bélyegző autentikus, postatiszta bélyeg is vásárolható a boltokban, s a tábori levlap előállítása sem jelent nagy gondot. Mi több, abból nekem (gondolom „is”) akad néhány kitöltetlen.
Természetesen tudom hogy nem hamisak már nekem is kettő darabot felajánlottak Félreértettél nem azt akartam írni hogy hamisak Csak nem használták a háborúban és valaki akinél egy van ilyen leveleket gyárt vele
Kedves Fell!
Köszönöm a hozzászólásodat. A darabok teljesen autentikusak. Eredetük: egy ismerős lomizta egy padlásról. Nagyon régen ott hevertek, elhiheted. A dátumokat nem gondolom véletlennek, s ugyancsak elvetném a hamisítási szándékot.
Köszönöm a javaslatot, de Dán Jánossal már többször leveleztem a kérdésről.
Baráti 73!
Rádiós
Például ilyen hamis levelekre próbálják rányomni és árulni őket De Dán úr biztos pontosabban megfogalmazza adolgokat
http://gyujtemeny.zsibvasar.hu/belyeg/level-es-levelezo-lap/sima-level/h...
Ezeket biztos nem használták 43-ban a lent említett 272 postaszám teljesen mást jelent Azt hogy 43 ra volt állítva véletlen lehet
Szerintem az általad felvetett dolgok mindegyikére lehet egyszerű magyarázat.
Pl.:
A bélyegző legyártásra került valamikor 1918-1920 között bekerült "M" készletbe majd valamikor 1930 és 1943 közt a a tárcsák elkoptak vagy ami még valószínűbb megsérültek és cserére szorultak. Mivel ez már 1930 után történt így innentől dátumozható tárcsa került bele! Az is lehet, hogy egy "M" készlet felmérés során vették észre a pecsétek hibáit és rendelték el a javítást, majd ment vissza a készletbe!
A pecséten lévő szám a tábori postahivatal száma. Sajnos ezen kódoknak nem ismert a feloldása. Az hogy az egyik szám forgatható az csak egyszerű praktikusság a gyártó részéről, hogy nem csak egy hanem effektíve tíz másik kódolású posta hivatalnál is felhasználható legyen a jövőben!
De én csak elmélkedem....!
Sok egyéb mellett nem értem, hogy egy 1920-as bélyegzőn miért van 30-59-ig az állítási lehetőség? Vajon kettőt gyártottak, mondjuk egyet 1920-tól 1930-ig, aztán egy nagyobb időtávosat? De ennek mi az értelme?
S vajon mi a haszna, hogy a 279-es esetében a kilenc is állítható? A kopás végett vajon? A kivitel ettől eltekintve amúgy egyformának mondható. Vajon mennyit kopik egy acélhenger a papírtól, ami kizárólag függőleges irányú erőre van tervezve?
Igaz! A Tildyt valóban nem Neked címeztem, hanem az általad küldött honlapon van egy ilyen felvetés. Arra írtam – itt, s így persze, hogy nem érthető. Elnézést.
Amúgy a felvetés érdekes, lehet akár ez is a felelet.
Szia Rádiós,
"Szerintem nem Tildy" ezt nem igazán értem! Én úgy gondoltam és a könyv is úgy írja, hogy ezek a darabok legyártásra kerültek 1918 és 1920 között de mivel nem volt rájuk effektíve szükség ezért "M" zárolt készletbe kerültek. Amikor azonban a háború kitört akkor megnövekedett az igény. Továbbá a könyv azt is írja, hogy a doni katasztrófa után a teljes tábori posta szolgáltatást legfőképp a kódolást is újra kellett szervezni, mert a régi kódok az oroszok kezére kerültek. Előfordulhat, hogy a sok a Don-nál elveszett bélyegzők pótlására vették elő az "M" zárolt készletet és akkor már is megvan fejtve, hogy miért volt az 1943-as évszám használatban.
Üdv,
okw
Jaj, és hogy még nehezebb legyen a feladvány, a képen látható dátumokkal beállítva kerültek elő. Lehet persze, de én nem gondolom, hogy bárki is direkt ide tekergette őket.
Köszönöm a tippet, írtam neki.
Szerintem nem Tildy, lévén, minek dátumozták volna vissza 1930-ra? Bonyolult ügy ez, annyi szent...
Kedves Miklós,
A lentebb belinkelt könyv azt írja, hogy ezeket a példányokat sok esetben "M" zárolták és a háború alatt újra kiosztásra kerültek. A könyv rendelkezik egy pecsét gyűjteménnyel is de ezt a fajta pecsétnyomót nem találtam meg benne pedig a könyv felhasználta a postamúzeum gyűjteményét is! (igaz jobb lenne egy jobb kép csak magáról a pecsétről, pecsételve, akár privátban is). Szerintem ezek nagyon unikális darabok és lévén, hogy mindegyik egyedi darab végső soron náluk lenne a legjobb helyen de ez csak egy magán vélemény.
Hogy miért kezdődik két bélyegző is 30-assal az tényleg rejtély!
Lehet érdemes lenne felkeresni a könyv szerzőjét ő biztos többet tudna segíteni mint én!
http://taboriposta.hu/
Üdv,
okw
Kedves OKW!
Köszönöm elgondolkodtató válaszod.
Igen, jól látod, nincs korona. Ha valóban 1918 és 1920 gyártották, akkor még különösebb, hogy az időbeosztás így állítható be:
279: 920-959*
278: 30-59
272: 30-59
Egyre titokzatosabb ez a három bélyegző...
Üdv mindenkinek,
Jól látom, hogy nincs korona a bélyegzőkön? Ha nincs akkor akkor az alábbi tartozik ide:
"Kx típus,
1918 és 1920 között gyártották ezeket a típusú bélyegzőket.
Kr. 6 rendszerű (3 számos évszám, betűs hónap, arab számos nap), kétpántos, vonalkázott, korona nélküli körbélyegzők.
1892-től már nem gyártottak korona nélküli bélyegzőket, viszont ezen rövid időszakon belül (1918-1919) elhagyták a gyártáskor a koronát a bélyegzőből. Ez érthető, mivel sem a Népköztársaság, sem az utána következő Tanácsköztársaság nem ismerte el a Szent Korona fennhatóságát, tehát a bélyegzőkből is kihagyták."
Annyi még hozzáfűzendő, hogy a második világháborús bélyegzőkön a "Tábori postahivatal" felirat szerepel.
Forrás: Dán János A Magyar Királyi Tábori Posta a II. világháborúban 1938-1948
Üdv,
okw
Sziasztok!
A bélyegzők sorszáma, azaz nyilvántartási száma van alul. Az adott dátumtól-dátumig lehetett használni. A sorszám alapján voltak nyílvántartva is. Nem zárható ki, hogy több alakulatnál is lehettek. Hogy hol lehetne ezekről pontos adatokat szerezni, nem tudom.... A postának nincs valami nyilvántartása, irattára, levéltára?
érdekesség: http://mhtt.eu/hadtudomany/2012_e_Banyasz_Peter.pdf
( a felhasznált irodalom is lehet kiindulópont)
A lista ezt írja a 272-es számra. Akkor ez talál?
Üdvözletem!
Az ötlet megvalósult.
Bővebbet mástól.
:-D
73!
Miklós
Szia, Kedves Naftalin!
Átforgattam őket - íme a dátumok szám szerint bontva:
279: 920-959*
278: 30-59
272: 30-59
*Itt az első peremen négy kilences található - gondolom, így kopás esetén másikat lehet betekerni.
Van valakinek ötlete a 272-278-279-es számokat tekintve?
73!
Miklós
Üdv, Kedves Kollégák!
A számok: 272, 278, 279.
Jelent ez valamit? Mondjuk alakulatot, postacímet, bármit - vagy csak a kibocsátás sorrendjét mutatja?
A másik kérdésre - meddig lehet vele dátumozni - holnap igyekszem megfelelni.
73!
Miklós
A dátumokat meddig lehet rajta állítani?
Vagy teljes körszámosak ezekis, tehát 0-9 mindegyik "digit-je" ?
Szia!
Talán elkerüljük a figyelmüket. Nem vagyunk mi olyan nagy falat...
:-)
Szia!
Csirke, Turul nincs - ciráda ellenben akad. És körömletörő rovátkák is vannak gazdagon...
:-D
Felrémlett bennem: elmegyek egy bélyegkereskedésbe, veszek egy raklap egykorú papírfecnit, valami zugnyomdában készíttetek párezer avítt kinézetű tábori postai lev. lapot, majd szép kalligrafikus stílussal teleírom őket. Vad történeteket kitalálni nem lesz nehéz - hisz végül is ez a szakmám.
:-o
Majd elkezdem árulni őket jó pénzért a Vaterán...
Lehet, jobban keresnék, mint a saját szakmámban???
:-o
Kedves Ádám!
Mind háború előtti. illettve alatti - mint a dátum is mutatja.
Felmerült bennem, hogy ha elmegyünk valamilyen hadijátékra vagy egyéb eseményre, s ott kiadnak valami emléklapot, ezzel lehetne lepecsételni.
Például a jövő évi kitörési túra résztvevői kaphatnának ilyesmit, melyen a budai indulási és a mányi (vagy esztergomi) érkezés lenne feltüntetve.
De akár újranyomott lev. lap is szóba jöhet.
Szerintem - nem azért, mert én találtam ki - jó ötlet lenne.
:-o
73!
Miklós