Warning: Table 'roncskut_kut2.roncskutatas_cache_page' doesn't exist
query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM roncskutatas_cache_page WHERE cid = 'https://www.roncskutatas.com/node/2184' in /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc on line 135
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 729
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 730
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 731
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 732 22. gy.e.? | A II. Világháború Hadtörténeti Portálja
warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/common.inc on line 153.
Ismét egy családi fotó, kérdésem, hogy ezt a fajta számmal ellátott váll-lapot mely idő intervallumban használták? Ez esetben 22. gyalogezredet jelent?
A képet majd törlöm!
Beküldő: wraith42. Beküldés időpontja: 2012, január 27 - 09:27.
Bár már kicsit régi a téma, azért tisztázásképpen:
A képen a 22. Landwehr gyalogezred őrvezetője látható, lövészbojttal. Ha 1895 előtt készült a kép, akkor a 22. landwehr zászlóalj katonája. A Landwehreknek nem volt waffenrockjuk csak szürke zubbonyuk zöld válszallaggal és számmal, ezt viselték díszben is. (Tüzér többek közt a lövészbojt miatt nem lehet)
Beküldő: lakzol. Beküldés időpontja: 2007, december 20 - 23:06.
Hogy ha nem zárjuk ki a Landwehr lehetőségét akkor most olvastam egy régi évkönyvben, ahol fel van sorolva a monarchia összes katonai alakulata, idézem. " Landwehr-tüzérség" Landewehr -tábori taraczk-osztály (Division) 22.sz. Graz. Szerintem az illető nagyon tüzér gyanús. (egyébként a 22.gy.e. itt a Mostari és a lentebb említett Chernowitzi pedig a a 41.gy.e. számozással írja).
Beküldő: Ajtony. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 29 - 14:06.
Egyelőre még kutatás alatt áll a hadnagy, ugyanis a magyar levéltárban az ő anyagára nem akadtam rá, csak azonos nevű és rendfokozatú fiáéra. Aszófőn van eltemetve (Balatonfüred melletti falu). Ha esetleg valakinek vannak e korból forrásai, sematizmusai, hálás lennék nagyon, ha valaki találna róla infót. Eddig ismert kitüntetései: Jubileumi Érem, Tiszi Szolg. jel II(?).osztály, II.o hadiékítményes vörös kereszt.
Beküldő: lovassag. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 29 - 10:58.
Tisztelt Mester!
Szerintem a magyarázkodásaid nem magyarázkodások, hanem logikus okfejtésej voltak. Hasonlóan hozzád én is következtettem az egyenruha mibenlétére. A landwehr legelőször is eszembe jutott, de egyrészt nem ismerem olyan jól a rájuk vonatjozó szabályzókat, illetve az a tény, hogy magyarországi rokonságról volt szó, nem mertem rögtön előhozakodni vele. Végül is csak kiokoskodtuk valahogy, hogy valószínűleg hol szolgálhatott az illető.
A Horthy-hadseregben valóban nagy volt a káosz a 20 -as években. Magát a korszakot az egyenruha és a kép stílusa alapján azonban rögtön kizártam.
Ajtony, vajon lehet-e tudni, hogy a hagynad úr, a kép bal szélén melyik közös kiegészítésű magyar gyalogezredben szolgált?
Beküldő: Ajtony. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 29 - 09:27.
Köszönöm a lelkes hozzászólásokat! Ez a kép egy nagy családi fotó részlete. Ükapám, id. Krinner Lajos, aki 1858-ban született, még fiatal 20-25 éves hadnagy a képen, medvekörmös waffenrockban! Tehát a kép 1878-83 körüli lehet. A család a századforduló táján Veszprémi- Balaton-felvidéki illetőségű volt, de ekkor még lehet, hogy máshol laktak...
Véleményem szerint öccse önkéntes lehet, őrvezető!
Beküldő: Mester. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 29 - 08:34.
Rohonci,
Igazad van, inkább a hölgyet kellene csodálnunk, de gyűjtőknél és hasonló csodabogaraknál időnként csőlátás alakul ki egy ritka váll-lap stb. esetén! Bár a dolgok alakulása miatt a mondást esetleg az osztrák-magyar hölgyekre kell kiterjesztenünk...
Beküldő: Mester. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 29 - 00:53.
Kedves Lovasság!
Szívesen elhagyom a Landwehr kedvéért a saját elméletemet, fenntartva, hogy az illető őrvezető vagy "hasonállású". (ez nem zárja ki, hogy lehet egyévi önkéntes is, de a kézelője nem látszik.
Igazad van, ha már a színes vállszalagot a szabályzat szerint viselné, akkor miért nem csináltatta meg a parolit.
Megnéztem közben egy könyvben, a Landwehrnél tényleg volt szám a vállszalagon, a bojt viszont zöld színű volt. Akkor ez a czernovitz-i 22. Landwehr Infanterie Regiment (gyalogezred) ezek szerint.
Ajtony valószínűleg jobban tudja, hogy lehetett-e ennek a gy.e.-nek a tagja a rokona.
Egyéb magyarázkodásaim és megjegyzéseim a következők.
Ha biztosan tudtam volna a választ, nem fárasztottam volna magamat elméletekkel. akkor azt mondtam volna: Kedves Kollégák ezen kár is vitatkozni...
A Nemzeti Hadsereg is a Horthy-kor része, még az új öltözeti szabályzat után is tologatták ki a határidőket, hogy mikor kell mostmár TÉNYLEG áttérni az új egyenruhára, rendfok jelre, stb... Ez vonatkozik a paroli alakjától kezdve gyakorlatilag mindenre! Egyes, a k.u.k. haditengerészetből visszamaradt cuccokra pl. 1946.-os kihordási határidőt adtak meg!
Beküldő: lovassag. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 28 - 23:36.
Tisztelt Mester!
Biztos nem Horthy-kori az egyenruha (hacsak nem a 20-as évek Nemzeti Hadsereges átmeneti zűrzavarából való?!), hiszen a szürke szín nem volt a kor hadseregére jellemző. A zsávoly ruházaton, ami formailag hasonlít erre a zubbonyra, szintén nem viseltek szines válszallagot, továbbá a gallérhajtóka formája sem ilyen volt. A színes válszalagokat egyébként 1939-től már az új lehajtott galléros gyakorló (posztó) zubbonyokon sem használták.
Ha jól tudom, a monarchia hadseregében a lövészbojtok színe egységesen sötét vörös színű volt (vadász alakulatoknál zöld) és a tüzérség nem ezt a formát használta.
Egyébként másik tippem az egyenruhára, hogy osztrák landwehr...
Beküldő: Mester. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 28 - 20:27.
A vállszalag ill. paroli lehet piros is, mint ahogy a bojt is, ami akkor nem lövészbojt, hanem irányzóbojt.
Ja, és ilyenkor az őrvezető inkább főtüzér.
Beküldő: Mester. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 28 - 20:24.
Urak!
A következő, lehet, hogy kissé labilis hipotézissel állnék elő.
1. Az o-m hadseregben nem volt színes vállszalag, a kivétel a tiroli Landesschützen, akik rendkívül elegáns díszes zöld parolijukról nevezetesek. Ez nem az.
2. Akkor viszont Horthy kori az illető kép. Ott voltak színes vállszalagok, de a vállszalag színe nem az ezredre, hanem a fegyvernemre utalt.
3. Mivel vállszalagot hord, következésképpen őrvezető és nem hadnagy.
4. A 22-es szám a váll-lapon engem is megdöbbent. Ez inkább német szokás volt.
Beküldő: lovassag. Beküldés időpontja: 2007, augusztus 28 - 16:48.
Üdv!
A M.kir. honv. gyalogos alakulatai az ezredszámot a tábori sapka jobb oldalán viselték. Mikor a csukaszürke ruházattal fölszerelték a honvédséget, a gallér haltóka színe palaszürke lett, vagyis minden ezredet a sapkán viselt hadrendi számmal különböztettek meg. Ha jól tudom, a válszalagokokon nem viselték a palaszürke színt. Itt egyértelműen "szines" a válszalag.
Szerintem a közös hadseregben teljesíthetett szolgálatot az illető - hiszen ott a hajtókaszínek és gombszínek jelöltek egy-egy ezredet. Mivel a szürke zubbony rejtett gombolású talán az ezredszámmal külön is megjelölték az alakulatot - hiszen minden színhez két ezred tartozott. De lehet rosszul logikázom...
Meghatározott eredményt kellett elérni az éleslövészeten. A műszakiaknak is voltak bojtjelvényeik, de azokat nem lőeredményért adták.
Ki kaphatott lövészbojtot? MI ennek a követelménye?
Bár már kicsit régi a téma, azért tisztázásképpen:
A képen a 22. Landwehr gyalogezred őrvezetője látható, lövészbojttal. Ha 1895 előtt készült a kép, akkor a 22. landwehr zászlóalj katonája. A Landwehreknek nem volt waffenrockjuk csak szürke zubbonyuk zöld válszallaggal és számmal, ezt viselték díszben is. (Tüzér többek közt a lövészbojt miatt nem lehet)
Hogy ha nem zárjuk ki a Landwehr lehetőségét akkor most olvastam egy régi évkönyvben, ahol fel van sorolva a monarchia összes katonai alakulata, idézem. " Landwehr-tüzérség" Landewehr -tábori taraczk-osztály (Division) 22.sz. Graz. Szerintem az illető nagyon tüzér gyanús. (egyébként a 22.gy.e. itt a Mostari és a lentebb említett Chernowitzi pedig a a 41.gy.e. számozással írja).
Egyelőre még kutatás alatt áll a hadnagy, ugyanis a magyar levéltárban az ő anyagára nem akadtam rá, csak azonos nevű és rendfokozatú fiáéra. Aszófőn van eltemetve (Balatonfüred melletti falu). Ha esetleg valakinek vannak e korból forrásai, sematizmusai, hálás lennék nagyon, ha valaki találna róla infót. Eddig ismert kitüntetései: Jubileumi Érem, Tiszi Szolg. jel II(?).osztály, II.o hadiékítményes vörös kereszt.
üdv
Tisztelt Mester!
Szerintem a magyarázkodásaid nem magyarázkodások, hanem logikus okfejtésej voltak. Hasonlóan hozzád én is következtettem az egyenruha mibenlétére. A landwehr legelőször is eszembe jutott, de egyrészt nem ismerem olyan jól a rájuk vonatjozó szabályzókat, illetve az a tény, hogy magyarországi rokonságról volt szó, nem mertem rögtön előhozakodni vele. Végül is csak kiokoskodtuk valahogy, hogy valószínűleg hol szolgálhatott az illető.
A Horthy-hadseregben valóban nagy volt a káosz a 20 -as években. Magát a korszakot az egyenruha és a kép stílusa alapján azonban rögtön kizártam.
Ajtony, vajon lehet-e tudni, hogy a hagynad úr, a kép bal szélén melyik közös kiegészítésű magyar gyalogezredben szolgált?
Köszönöm a lelkes hozzászólásokat! Ez a kép egy nagy családi fotó részlete. Ükapám, id. Krinner Lajos, aki 1858-ban született, még fiatal 20-25 éves hadnagy a képen, medvekörmös waffenrockban! Tehát a kép 1878-83 körüli lehet. A család a századforduló táján Veszprémi- Balaton-felvidéki illetőségű volt, de ekkor még lehet, hogy máshol laktak...
Véleményem szerint öccse önkéntes lehet, őrvezető!
[img]http://kepfeltoltes.hu/070829/krinnerek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Rohonci,
Igazad van, inkább a hölgyet kellene csodálnunk, de gyűjtőknél és hasonló csodabogaraknál időnként csőlátás alakul ki egy ritka váll-lap stb. esetén! Bár a dolgok alakulása miatt a mondást esetleg az osztrák-magyar hölgyekre kell kiterjesztenünk...
Kedves Lovasság!
Szívesen elhagyom a Landwehr kedvéért a saját elméletemet, fenntartva, hogy az illető őrvezető vagy "hasonállású". (ez nem zárja ki, hogy lehet egyévi önkéntes is, de a kézelője nem látszik.
Igazad van, ha már a színes vállszalagot a szabályzat szerint viselné, akkor miért nem csináltatta meg a parolit.
Megnéztem közben egy könyvben, a Landwehrnél tényleg volt szám a vállszalagon, a bojt viszont zöld színű volt. Akkor ez a czernovitz-i 22. Landwehr Infanterie Regiment (gyalogezred) ezek szerint.
Ajtony valószínűleg jobban tudja, hogy lehetett-e ennek a gy.e.-nek a tagja a rokona.
Egyéb magyarázkodásaim és megjegyzéseim a következők.
Ha biztosan tudtam volna a választ, nem fárasztottam volna magamat elméletekkel. akkor azt mondtam volna: Kedves Kollégák ezen kár is vitatkozni...
A Nemzeti Hadsereg is a Horthy-kor része, még az új öltözeti szabályzat után is tologatták ki a határidőket, hogy mikor kell mostmár TÉNYLEG áttérni az új egyenruhára, rendfok jelre, stb... Ez vonatkozik a paroli alakjától kezdve gyakorlatilag mindenre! Egyes, a k.u.k. haditengerészetből visszamaradt cuccokra pl. 1946.-os kihordási határidőt adtak meg!
Tisztelt Mester!
Biztos nem Horthy-kori az egyenruha (hacsak nem a 20-as évek Nemzeti Hadsereges átmeneti zűrzavarából való?!), hiszen a szürke szín nem volt a kor hadseregére jellemző. A zsávoly ruházaton, ami formailag hasonlít erre a zubbonyra, szintén nem viseltek szines válszallagot, továbbá a gallérhajtóka formája sem ilyen volt. A színes válszalagokat egyébként 1939-től már az új lehajtott galléros gyakorló (posztó) zubbonyokon sem használták.
Ha jól tudom, a monarchia hadseregében a lövészbojtok színe egységesen sötét vörös színű volt (vadász alakulatoknál zöld) és a tüzérség nem ezt a formát használta.
Egyébként másik tippem az egyenruhára, hogy osztrák landwehr...
A vállszalag ill. paroli lehet piros is, mint ahogy a bojt is, ami akkor nem lövészbojt, hanem irányzóbojt.
Ja, és ilyenkor az őrvezető inkább főtüzér.
A derékszíja tiszti, kéttüskés.
Urak!
A következő, lehet, hogy kissé labilis hipotézissel állnék elő.
1. Az o-m hadseregben nem volt színes vállszalag, a kivétel a tiroli Landesschützen, akik rendkívül elegáns díszes zöld parolijukról nevezetesek. Ez nem az.
2. Akkor viszont Horthy kori az illető kép. Ott voltak színes vállszalagok, de a vállszalag színe nem az ezredre, hanem a fegyvernemre utalt.
3. Mivel vállszalagot hord, következésképpen őrvezető és nem hadnagy.
4. A 22-es szám a váll-lapon engem is megdöbbent. Ez inkább német szokás volt.
Szerintem őrvezető, Lövészbojtot visel.
A vállszalag nagyon érdekes, ilyet még nem láttam. :-)
Érdemes volt ma is felkelni. :-D
Őrvezető vagy hadnagy volt az illető?
Üdv!
A M.kir. honv. gyalogos alakulatai az ezredszámot a tábori sapka jobb oldalán viselték. Mikor a csukaszürke ruházattal fölszerelték a honvédséget, a gallér haltóka színe palaszürke lett, vagyis minden ezredet a sapkán viselt hadrendi számmal különböztettek meg. Ha jól tudom, a válszalagokokon nem viselték a palaszürke színt. Itt egyértelműen "szines" a válszalag.
Szerintem a közös hadseregben teljesíthetett szolgálatot az illető - hiszen ott a hajtókaszínek és gombszínek jelöltek egy-egy ezredet. Mivel a szürke zubbony rejtett gombolású talán az ezredszámmal külön is megjelölték az alakulatot - hiszen minden színhez két ezred tartozott. De lehet rosszul logikázom...
Magyar Királyi 22.Honvéd Székely gyalogezred Marosvásárhely, fennállása 1914-18-ig. Csak találgatok, lehetséges, hogy oda vonulhatott be?
Üdv Lakzol
No igen:-) Amúgy Krinner ükapám testvérei, de a nevüket sem tudom :-(
Hiába, no, a magyar lányok régen is szépek voltak...