Warning: Table 'roncskut_kut2.roncskutatas_cache_page' doesn't exist
query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM roncskutatas_cache_page WHERE cid = 'https://www.roncskutatas.com/node/14192?page=1' in /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc on line 135
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 729
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 730
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 731
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 732 27 M őrbunda | A II. Világháború Hadtörténeti Portálja
warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/common.inc on line 153.
Sziasztok!
Nemrég találtam, egy képet, gondoltam megvalósítom. A távcsőt nem tudom megmondani milyen azt nem aggattam rá. Kép: http://postimage.org/image/sebd2dwmb/ Üdv:K.
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 19:06.
Én sem mondtam biztosra a második és a harmadik képet. Az elsőn szerintem meg réz gombok vannak, jól látható, hogy mennyire elüt a posztó színétől. Méretileg sem a kisebb szürkére hajaznak. Hasonlítsd össze a saját képeddel. Ezek nem festett gombok ! A tiéden csak a vaku miatt csillantak be. Az archív képen a kabát árnyékosabb oldalán is fénylenek. A festett gomb beleolvadna a háttérbe.
Beküldő: kamerad. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 18:19.
Amúgy azt hittem, hogy én vagyok már beleőrülve ebbe a gombmizériába, de botos kolléga is megerősített abban a nézetemben, hogy az általad linkelt első képen Gabi, pont hogy szürke gombok vannak, és a szabás, a zseb állása alapján őrbundáról beszélhetünk(Szerintem). http://s16.postimage.org/6axq223ad/MAGYARFOT_28.jpg A második, és harmadik képet jobban megnézve, láthatod hogy a zseb szinte vízszintesen, és zsebfedővel rendelkezik, így ebben az esetben Köpenyről lehet szó.
Beküldő: Karcsi. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 13:43.
Szerintem addig lesz találgatás, míg elő nem kerül valami rendelet, vagy gyártásra vonatkozó hiteles dokumentum.
A képek jó támpontot nyújthatnak, de az, hogy egy hadsereg több tíz-, vagy százezres mennyiségű ruházati cikkéről pár fotó alapján dönts, szerintem felelőtlenség.
Az osztrák felhasználásra vonatkozóan megint csak azt gondolom, hogy csak egy ugyanolyan verzió, mint akármelyik többi fantazmagóra, mivel itthon is ilyen gombbal kerülnek elő(?)
És miért pont egységes monarchiás gombokat raktak volna mindre? Miért nem német gombot, amiből felteszem több volt, nem is beszélve a német ruházatról...
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 12:46.
Egészen addig találgatunk, míg elő nem kerül egy ilyen, sima gombos fotó. Koronás fotóból szerintem már van.
Ausztriára visszatérve. 1945 tavaszától kb. még 2-3 évig - vagy akár tovább is - legalább akkora szegénység volt ott mint itt. Ahogyan mi is feltettük pl a német övcsatot, meg az SS, Wehrmacht, LW stb. zubbonyt, ők is használták amit találtak. Nem hinném, hogy 45-46-ban azt nézegették, mennyire illik bele az ő ruházati rendszerükbe egy magyar őrbunda.
Beküldő: Karcsi. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 11:11.
Ezek az őrbundák tapasztalataim alapján más gyártótól valók, mint a zubbonyok, köpenyek, lehet, hogy a speciális bélés miatt nem ugyanaz gyártotta őket, ezért más gombok kerültek rá...nem tudom, találgatok.
Azért a jelképekre visszatérve: a német gombok mind egyszerű pöttyösek, kivéve a SS VT koponyás gombjait.
Gyanítom, hogy 20-as évek végétől 44-ig "tonnaszám" állt még rendelkezésre monarchiás eredetű ruházati alkatrész, közte gomb is. Pocsékolás lett volna nem felhasználni pláne olyan gazdasági, majd háborús helyzetben.
Az őrbunda alkalmazásában lehetne megtalálni a megoldást, lehet, hogy eredetileg kifejezetten laktanyai őrszolgálatra készültek (nem tudom!!!), és ezért egyszerűbb, igénytelenebb a szabásuk, és talán a gombok is ezért ilyenek. Később a szükség miatt vihették őket frontra is?
Szerk: nem hinném, hogy Ausztria használatba vett zsákmány, vagy fogolytábori ruhaanyagot, aminek sem a száma, sem a minősége (elhasznált, szakadt) nem volt megfelelő, sem semmilyen más tekintetben nem illett bele az ő ruházati rendszerükbe.
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 10:52.
A nadrággombok egészen más tészta, mint pl. egy köpenyen, zubbonyon jól látható gombok. Szerintem ebbe ne menjünk bele. Átgombozta volna, legénységi gombokkal ? Hmm, nem hinném, de nyilván nem zárható ki. Az én Ausztriában előkerült őrbundámat mondjuk használhatta az osztrák hadsereg, vagy vasút, vagy akármelyik egyenruhás testület is. Lehet ezért nincsenek rajta Tildy vagy Rákosi gombok. Ezak a gombok inkább azt a formavilágot tükrözik. Miért kellett volna pont egy őrbundát ilyen jelkép nélküli gombokkal ellátni, abban az időben amikor minden hadseregben totálisan előtérben volt a jelképek világa ? Nálunk a korona, a németeknél meg a horogkereszt, és lehetne folytatni a sort. Miért éppen az őrbundákkal tettek volna kivételt ?? Az, hogy ez a bunda - ami alatt beszélgetünk - hazai találás, még nem jelenti azt, hogy nem külföldről érkezett. A beküldő nem írta le pontosan a találás körülményeit.
De én - is - csak beszélgetek, és próbálok érvelni, képekkel alátámasztani, míg a másik oldal képviselői részéről ez nem tapasztalható. Nem dőlnék a kardomba, ha előkerülne egy archív kép, vagy dokumentum a sima gombosről, sőt ! Csak a MÁRPEDIG kevés, végre mutatni kellene már valamit...
ui: Az én fényképezőgép tokos képemen, egyértelműen visszahajtás nélküli, ferde zsebes őrbunda látható. A gombok, méretük miatt szerintem koronásak.
Beküldő: Karcsi. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 10:36.
A képen egyértelműen őrbunda látható? Én nem tudom kivenni...fronton is átgombozhatta a zászlós(?) úr, ezzel is jelezve, hogy nem legénységi állományú.
Azért nem annyira idegen a monarchiás típusú gomb szerintem. A nadrággombok például egy az egyben ugyanazok maradtak. A ruhák szabásáról nem is beszélve.
Továbbra is azt gondolom, hogy pl a Te ebay-es őrbundád sem egy Magyarországon átgombozott és külföldre vitt, és onnan hazakerült darab.
Általában a legegyszerűbb megoldás a jó megoldás...
UI: ha ezt átgombozták, akkor miért nem Tildy vagy Rákosi gombokkal?
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2012, november 28 - 06:57.
Nagyon jó kép Marci !! Ez a szürkéskék gomb MÁRPEDIG nagyon idegen a M.Kir.Honvédségtől...:-)
A néphadsereges őrbunda csak hasonlított a Horthy-félére ! Nem keverendő össze a kettő ! Nyilván voltak olyan példányok, melyek tovább szolgáltak, de a megszokott módon a 45 után készült példányok silányabb kivitelben és eltérő szabással készültek !
Beküldő: GrófAlmásy. Beküldés időpontja: 2012, november 27 - 20:51.
Még a '80-as években is... Én még voltam ilyenben őrségben. Igen jó, meleg viselet, csak nehéz. Bár inkább cipeltem, minthogy fázzak. Őrbotosunk is volt, de én nem láttam senkin, mert rohadt nehéz valami volt, és nekünk az emeletről kellett lecihelődnünk.
Beküldő: Karcsi. Beküldés időpontja: 2012, november 26 - 21:45.
Örülhetünk, hogy Firpo kolléga is állást foglalt az ügyben.
Én ahogy hallottam apámtól, meg idősebb katonaviseltektől, ezek a köpenyek még a 70-as évekig rendszerben voltak a honvédségnél. A gombcsere így logikusnak tűnhetne, de mivel külföldről is ezekkel a gombokkal jönnek vissza, ez nem magyarázat.
Szerintem ezek a gyári gombok, de lehet, hogy gyártófüggő volt, és volt aki koronással szerelte őket...SZERINTEM.
Beküldő: kamerad. Beküldés időpontja: 2012, november 26 - 20:36.
Igazad lehet, én a erre a szalmából font borzalomra gondoltam, ennek is botos a megnevezése ha jól tudom, kényszermegoldásként használták honvédjeink. Üdv:K.
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2012, november 26 - 20:18.
Szia ! Az első képen szerintem a 27M őrbunda látható, a szőrme finomsága eltérő lehetett.
Az őrbotos nem olyan, mint amilyet belinkeltél. Az egy sokkal komolyabb, gyári készítésű, robosztus lábbeli.
Beküldő: kamerad. Beküldés időpontja: 2012, november 26 - 19:59.
Szia Hansy!
Nagyon jók a képek, bár itt nem arról a Feltehető szőrmés gallérról van szó, vagy csak nekem tűnik túl "finomnak" a szőrme? Hansy esetleg olyan képed vagy valakinek akad amiben a honvédunk őrbotos csimmában látható? http://postimage.org/image/4rufgnn5x/ Ha minden igaz holnap a téli cikkeim között megtalálható lesz ez a tétel is.
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2012, november 26 - 18:44.
Félreértés ne essék, az én példányom is a sima, szürkéskék gombos. ( az első hozzászólásban linkelt képen ) A másik linkelt, koronás gombos képeken egy gyűjtőtárs tulajdona látható, ami nem buherált darab. Én szívesen elmélkedem - vitázom - ebben a témában ( is ) és szívesen meg is osztom a birtokomban lévő képeket, infókat. Viszont a " márpedig ez igy van, úgy van, amúgy van " beröffenéseken, amik nem tartlamaznak képeket, dokumentumokat, mindig nagyon jót derülök... Több kolléga is felhívott és rendesen leteremtett, hogy " nem éééérteeeeed ????????? Hát megondták, hogy ezek a jó gombok, nem igaz, hogy nem tudod felfogniiiiiiiiiiiiii !! :-)
Ennek ellenére várom a koronás gombokat megcáfoló fotókat, bizonyítékokat.
Az sima, kékes gombokat lehet, hogy csak hasonló színű cérnával varrták fel annó, nem biztos, hogy észrevehető a különbség. Íme néhány archív kép, bár nem biztos, hogy mindegyiken a 27M őrbunda látható: http://s16.postimage.org/6axq223ad/MAGYARFOT_28.jpg http://s16.postimage.org/l9g4whicl/Magyarfot_96.jpg http://s16.postimage.org/4abruywit/Magyarfot_97.jpg
Beküldő: kamerad. Beküldés időpontja: 2012, november 26 - 16:03.
Sziasztok!
Irracionálisnak tartom, hogy az összes gombot, beleértve az alumínium gombokat is leszedték volna, majd ezeket új cérnával visszavarrják. Főleg, hogy a darab nem Ausztriai lelet. Én Hansy kabátját nem vonom kétségbe, de eddig több szürke gombot láttam mint koronásat. Most már érdekel engem is ez a téma...Üdv:K.
Beküldő: firpojoni. Beküldés időpontja: 2012, november 26 - 10:00.
Sajnos az öltözködési szabályzat csak ennyit ír: "Őrköpeny: eddigi kivitelben és szabásban, azonban tábori barna színben."
Minthogy azonban az összes nyílt gombolású honvédségi ruházaton koronás gombokat alkalmaztak (kivéve a posztóujjas bőrmellényt), így több mint valószínű, hogy az őrbundákon is koronás gomboknak kellene lenniük. Kérdéses, hogy a "szürke gombos" őrbundák háború végi "ersatz" készletből valók, esetleg később átgombozottak stb.
Beküldő: kamerad. Beküldés időpontja: 2012, november 24 - 13:03.
Sziasztok!
A Tóth László féle könyvben is ezek a gombok vannak, illetve az összes felvarrás ugyan azon cérnával van varrva. Illetve, hogy hazai előkerülésű a darab, csak megerősíti, hogy ezek a gombok voltak rajta eredetileg. http://postimage.org/image/qkpj0lm8z/ http://postimage.org/image/dxdco927x/
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2012, november 23 - 18:59.
Érdekes ez a téma is. Az Ausztriából származó őrbundák ilyen, kékesszürke gombokkal kerültek elő, pedig ezen is a koronás, legény-köpeny gombok voltak eredetileg. Valószínű, hogy tovább szolgáltak egy cégnél, vagy talán a vasútnál (?) http://s15.postimage.org/9pgrx8rqj/rbunda_032.jpg
Én sem mondtam biztosra a második és a harmadik képet. Az elsőn szerintem meg réz gombok vannak, jól látható, hogy mennyire elüt a posztó színétől. Méretileg sem a kisebb szürkére hajaznak. Hasonlítsd össze a saját képeddel. Ezek nem festett gombok ! A tiéden csak a vaku miatt csillantak be. Az archív képen a kabát árnyékosabb oldalán is fénylenek. A festett gomb beleolvadna a háttérbe.
Amúgy azt hittem, hogy én vagyok már beleőrülve ebbe a gombmizériába, de botos kolléga is megerősített abban a nézetemben, hogy az általad linkelt első képen Gabi, pont hogy szürke gombok vannak, és a szabás, a zseb állása alapján őrbundáról beszélhetünk(Szerintem). http://s16.postimage.org/6axq223ad/MAGYARFOT_28.jpg A második, és harmadik képet jobban megnézve, láthatod hogy a zseb szinte vízszintesen, és zsebfedővel rendelkezik, így ebben az esetben Köpenyről lehet szó.
Sziasztok!
Ha már téli cikkek, akkor ez a tegnapi szerzemény, a kivehető talp alatt egy 1943 újság fecnin a következő felirat volt Be????o Imre szkv. Története egy régi háztól került elő, elcseréltem, és most visszakerült. Esetleg van valakinek képe a viseléséről?Üdv:K.
http://postimage.org/image/dpl131n5t/
http://postimage.org/image/5b5eeym4h/
http://postimage.org/image/u4d98dnnn/
Szerintem addig lesz találgatás, míg elő nem kerül valami rendelet, vagy gyártásra vonatkozó hiteles dokumentum.
A képek jó támpontot nyújthatnak, de az, hogy egy hadsereg több tíz-, vagy százezres mennyiségű ruházati cikkéről pár fotó alapján dönts, szerintem felelőtlenség.
Az osztrák felhasználásra vonatkozóan megint csak azt gondolom, hogy csak egy ugyanolyan verzió, mint akármelyik többi fantazmagóra, mivel itthon is ilyen gombbal kerülnek elő(?)
És miért pont egységes monarchiás gombokat raktak volna mindre? Miért nem német gombot, amiből felteszem több volt, nem is beszélve a német ruházatról...
Egészen addig találgatunk, míg elő nem kerül egy ilyen, sima gombos fotó. Koronás fotóból szerintem már van.
Ausztriára visszatérve. 1945 tavaszától kb. még 2-3 évig - vagy akár tovább is - legalább akkora szegénység volt ott mint itt. Ahogyan mi is feltettük pl a német övcsatot, meg az SS, Wehrmacht, LW stb. zubbonyt, ők is használták amit találtak. Nem hinném, hogy 45-46-ban azt nézegették, mennyire illik bele az ő ruházati rendszerükbe egy magyar őrbunda.
Ezek az őrbundák tapasztalataim alapján más gyártótól valók, mint a zubbonyok, köpenyek, lehet, hogy a speciális bélés miatt nem ugyanaz gyártotta őket, ezért más gombok kerültek rá...nem tudom, találgatok.
Azért a jelképekre visszatérve: a német gombok mind egyszerű pöttyösek, kivéve a SS VT koponyás gombjait.
Gyanítom, hogy 20-as évek végétől 44-ig "tonnaszám" állt még rendelkezésre monarchiás eredetű ruházati alkatrész, közte gomb is. Pocsékolás lett volna nem felhasználni pláne olyan gazdasági, majd háborús helyzetben.
Az őrbunda alkalmazásában lehetne megtalálni a megoldást, lehet, hogy eredetileg kifejezetten laktanyai őrszolgálatra készültek (nem tudom!!!), és ezért egyszerűbb, igénytelenebb a szabásuk, és talán a gombok is ezért ilyenek. Később a szükség miatt vihették őket frontra is?
Szerk: nem hinném, hogy Ausztria használatba vett zsákmány, vagy fogolytábori ruhaanyagot, aminek sem a száma, sem a minősége (elhasznált, szakadt) nem volt megfelelő, sem semmilyen más tekintetben nem illett bele az ő ruházati rendszerükbe.
A nadrággombok egészen más tészta, mint pl. egy köpenyen, zubbonyon jól látható gombok. Szerintem ebbe ne menjünk bele. Átgombozta volna, legénységi gombokkal ? Hmm, nem hinném, de nyilván nem zárható ki. Az én Ausztriában előkerült őrbundámat mondjuk használhatta az osztrák hadsereg, vagy vasút, vagy akármelyik egyenruhás testület is. Lehet ezért nincsenek rajta Tildy vagy Rákosi gombok. Ezak a gombok inkább azt a formavilágot tükrözik. Miért kellett volna pont egy őrbundát ilyen jelkép nélküli gombokkal ellátni, abban az időben amikor minden hadseregben totálisan előtérben volt a jelképek világa ? Nálunk a korona, a németeknél meg a horogkereszt, és lehetne folytatni a sort. Miért éppen az őrbundákkal tettek volna kivételt ?? Az, hogy ez a bunda - ami alatt beszélgetünk - hazai találás, még nem jelenti azt, hogy nem külföldről érkezett. A beküldő nem írta le pontosan a találás körülményeit.
De én - is - csak beszélgetek, és próbálok érvelni, képekkel alátámasztani, míg a másik oldal képviselői részéről ez nem tapasztalható. Nem dőlnék a kardomba, ha előkerülne egy archív kép, vagy dokumentum a sima gombosről, sőt ! Csak a MÁRPEDIG kevés, végre mutatni kellene már valamit...
ui: Az én fényképezőgép tokos képemen, egyértelműen visszahajtás nélküli, ferde zsebes őrbunda látható. A gombok, méretük miatt szerintem koronásak.
A képen egyértelműen őrbunda látható? Én nem tudom kivenni...fronton is átgombozhatta a zászlós(?) úr, ezzel is jelezve, hogy nem legénységi állományú.
Azért nem annyira idegen a monarchiás típusú gomb szerintem. A nadrággombok például egy az egyben ugyanazok maradtak. A ruhák szabásáról nem is beszélve.
Továbbra is azt gondolom, hogy pl a Te ebay-es őrbundád sem egy Magyarországon átgombozott és külföldre vitt, és onnan hazakerült darab.
Általában a legegyszerűbb megoldás a jó megoldás...
UI: ha ezt átgombozták, akkor miért nem Tildy vagy Rákosi gombokkal?
Nagyon jó kép Marci !! Ez a szürkéskék gomb MÁRPEDIG nagyon idegen a M.Kir.Honvédségtől...:-)
A néphadsereges őrbunda csak hasonlított a Horthy-félére ! Nem keverendő össze a kettő ! Nyilván voltak olyan példányok, melyek tovább szolgáltak, de a megszokott módon a 45 után készült példányok silányabb kivitelben és eltérő szabással készültek !
Az eredeti képen szépen látszanak a koronás gombok. (Don-kanyar)
http://medals.extra.hu/modules/myalbum/photo.php?lid=2838&cid=36
Még a '80-as években is... Én még voltam ilyenben őrségben. Igen jó, meleg viselet, csak nehéz. Bár inkább cipeltem, minthogy fázzak. Őrbotosunk is volt, de én nem láttam senkin, mert rohadt nehéz valami volt, és nekünk az emeletről kellett lecihelődnünk.
Örülhetünk, hogy Firpo kolléga is állást foglalt az ügyben.
Én ahogy hallottam apámtól, meg idősebb katonaviseltektől, ezek a köpenyek még a 70-as évekig rendszerben voltak a honvédségnél. A gombcsere így logikusnak tűnhetne, de mivel külföldről is ezekkel a gombokkal jönnek vissza, ez nem magyarázat.
Szerintem ezek a gyári gombok, de lehet, hogy gyártófüggő volt, és volt aki koronással szerelte őket...SZERINTEM.
Igazad lehet, én a erre a szalmából font borzalomra gondoltam, ennek is botos a megnevezése ha jól tudom, kényszermegoldásként használták honvédjeink. Üdv:K.
Szia ! Az első képen szerintem a 27M őrbunda látható, a szőrme finomsága eltérő lehetett.
Az őrbotos nem olyan, mint amilyet belinkeltél. Az egy sokkal komolyabb, gyári készítésű, robosztus lábbeli.
Szia Hansy!
Nagyon jók a képek, bár itt nem arról a Feltehető szőrmés gallérról van szó, vagy csak nekem tűnik túl "finomnak" a szőrme? Hansy esetleg olyan képed vagy valakinek akad amiben a honvédunk őrbotos csimmában látható? http://postimage.org/image/4rufgnn5x/ Ha minden igaz holnap a téli cikkeim között megtalálható lesz ez a tétel is.
Félreértés ne essék, az én példányom is a sima, szürkéskék gombos. ( az első hozzászólásban linkelt képen ) A másik linkelt, koronás gombos képeken egy gyűjtőtárs tulajdona látható, ami nem buherált darab. Én szívesen elmélkedem - vitázom - ebben a témában ( is ) és szívesen meg is osztom a birtokomban lévő képeket, infókat. Viszont a " márpedig ez igy van, úgy van, amúgy van " beröffenéseken, amik nem tartlamaznak képeket, dokumentumokat, mindig nagyon jót derülök... Több kolléga is felhívott és rendesen leteremtett, hogy " nem éééérteeeeed ????????? Hát megondták, hogy ezek a jó gombok, nem igaz, hogy nem tudod felfogniiiiiiiiiiiiii !! :-)
Ennek ellenére várom a koronás gombokat megcáfoló fotókat, bizonyítékokat.
Az sima, kékes gombokat lehet, hogy csak hasonló színű cérnával varrták fel annó, nem biztos, hogy észrevehető a különbség. Íme néhány archív kép, bár nem biztos, hogy mindegyiken a 27M őrbunda látható:
http://s16.postimage.org/6axq223ad/MAGYARFOT_28.jpg
http://s16.postimage.org/l9g4whicl/Magyarfot_96.jpg
http://s16.postimage.org/4abruywit/Magyarfot_97.jpg
Sziasztok!
Irracionálisnak tartom, hogy az összes gombot, beleértve az alumínium gombokat is leszedték volna, majd ezeket új cérnával visszavarrják. Főleg, hogy a darab nem Ausztriai lelet. Én Hansy kabátját nem vonom kétségbe, de eddig több szürke gombot láttam mint koronásat. Most már érdekel engem is ez a téma...Üdv:K.
Sajnos az öltözködési szabályzat csak ennyit ír: "Őrköpeny: eddigi kivitelben és szabásban, azonban tábori barna színben."
Minthogy azonban az összes nyílt gombolású honvédségi ruházaton koronás gombokat alkalmaztak (kivéve a posztóujjas bőrmellényt), így több mint valószínű, hogy az őrbundákon is koronás gomboknak kellene lenniük. Kérdéses, hogy a "szürke gombos" őrbundák háború végi "ersatz" készletből valók, esetleg később átgombozottak stb.
Ez így van, okoska...:-)
Nem szükséges elhinni, varrd át nyugodtan a sajátodat, biztos szép koronás gombokkal is.
"Háborúban bármi lehetett!"
Úgy legyen ! Mert akkor én is így hagyom. De a " márpedig " elég sovány bizonyíték.
Márpedig ezek gyári gombok.
Az, hogy a könyvben is ilyen gombok vannak nem garancia, hogy ezekkel is készültek eredetileg. Ez is egy bontatlan, hazai darab a sokkal életszerűbb, koronás, legény gombokkal. Ha van szabályzatszerű leírás szívesen megnézném(nénk)
http://s14.postimage.org/qkbqvmagx/rbunda.jpg
http://s14.postimage.org/hqpfs9cw1/rbunda2.jpg
http://s14.postimage.org/b1iwc8rk1/rbunda3.jpg
Sziasztok!
A Tóth László féle könyvben is ezek a gombok vannak, illetve az összes felvarrás ugyan azon cérnával van varrva. Illetve, hogy hazai előkerülésű a darab, csak megerősíti, hogy ezek a gombok voltak rajta eredetileg.
http://postimage.org/image/qkpj0lm8z/
http://postimage.org/image/dxdco927x/
Én úgy tudom, hogy szabályzatilag is ilyen gombok vannak előírva, és minden darab, amit láttam, ilyen gombokkal volt szerelve.
Érdekes ez a téma is. Az Ausztriából származó őrbundák ilyen, kékesszürke gombokkal kerültek elő, pedig ezen is a koronás, legény-köpeny gombok voltak eredetileg. Valószínű, hogy tovább szolgáltak egy cégnél, vagy talán a vasútnál (?)
http://s15.postimage.org/9pgrx8rqj/rbunda_032.jpg