Warning: Table 'roncskut_kut2.roncskutatas_cache_page' doesn't exist
query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM roncskutatas_cache_page WHERE cid = 'https://www.roncskutatas.com/node/12147?page=2' in /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc on line 135
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 729
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 730
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 731
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 732 Emléktúra a Don-kanyarhoz | A II. Világháború Hadtörténeti Portálja
warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/common.inc on line 153.
Szia Nogradil!
Nagyon szépen köszönjük, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat, minél több verziót ismerünk, annál könnyebb lesz megtervezni az utazás módját!
Arra gondoltam, hogy akik kevesebb idővel és szűkösebb anyagi háttérrel rendelkeznek, azokkal szervezhetnénk a Kárpátalján húzódó Árpád-vonalhoz egy túrát (persze ott alvósat). Ezzel nem a Don kanyarhoz tervezett programtól szeretném elvenni a kedvetek, hanem mint egy másik, külön lehetőséget javasolnám.
Szeretettel ajánlom figyelmetekbe:
"Az Árpád-vonal kétségkívül legérdekesebb eleme a felsőgerebeni egykori páncéltörő tüzelőállás alagútrendszere volt. A kijárati bunker eredeti páncélajtaja mögé belépve nekiindulhattunk a hegyet átszelő alagúthálózatnak, melynek túlsó kijáratainál alakították ki a lőállásokat. A bátortalanul induló föld alatti kirándulás végül közel negyven percig tartott, mialatt száz méterekben is mérhető távokat tettünk meg az ember-magasságú, fordított tojás keresztmetszetű, néhol termekkel tagolt, szétágazó alagútrendszerben. A járat alján levő vízelvezető-árok fölött eredeti, de már hiányos fapallókon lépdelve haladtunk előre. A csatlakozó mellékágakban néhol meredeken emelkedett az alagút, másutt falépcső vezetett lefelé a mélybe. Messziről víz csörgedezése hallatszott a végeláthatatlan tárnákból. Ehhez hasonló rendszereket a francia Maginot-vonal eleste után Magyarországon már nem építettek. Rájöttek, hogy az egyszerűbb módszer hatékonyabb. Ez később be is bizonyosodott, hiszen az Árpád-vonal volt az egyetlen olyan erődrendszer Európában, melyet az ellenségnek nem sikerült áttörni, csak megkerülni!
Ezen páratlan élmény kitűnő zárása volt utunknak, felemelő érzés volt végigjárni a hat évtizeddel ezelőtti honvédő harcok egy-egy színhelyét, tisztelegni az Árpád-vonal tervezőinek és védőinek nagysága előtt.
Jakóts Ádám
(Megjelent a Turista Magazin 2004/4-es számában.) "
És a legfontosabb, hogy van egy helyi történész: Berta Csaba, aki haditúrizmust szervez. Bemásolom a felhívását, remélem minél többen kedvet kaptok.
Kárpátaljai utazások szervezése.
Célunk: az I. és II. világháború kárpátaljai harcainak egykori helyszíneit felkeresni, katonai hagyományőrzés céljából. Elsősorban: az Uzsoki, Vereckei, Tatár – hágó környékén vívott harcokra, továbbá az Árpád-vonal, mint határvédelmi rendszer egykori állásainak: Szent László-állás, Hunyadi-állás megmaradt bunkereinek, lövészárkainak felkeresésére fordítjuk a figyelmet.
- a szolyvai-emlékpark (egykori gyűjtőtábor a „Málenykíj Robot”-ra ) emlékhelyének megkoszorúzása.
- megemlékezés a különböző katonai temetőkben nyugvó magyar honvédekről.
- igény szerint látogatás az ungvári, a munkácsi, a nevickei és a szerednyei várba.
Azok jelentkezését várjuk 6-8 főig, akik érdeklődnek az I. és II. világháború kárpátaljai harcai iránt.
Utazásainkat 9 személyes mikrobusszal, 2 napos időtartamra szervezzük (szombat – vasárnap) 300-400 km. utazás a Kárpátokban. A helyszínek kiválasztása közös megegyezés alapján történik. Részvételi díj: 20 000 Ft/fő
Áraink tartalmazzák: a szállást (falusi vendégház) az ellátást (vacsora, reggeli) továbbá a különböző belépőjegyeket.
Indulás: heti rendszerességgel (legalább 5 fő jelentkezése esetén) a szombat reggeli órákban 05:00 -06:00 körül, Budapest Hősök tere - vagy megbeszélés alapján.
Érkezés: vasárnap az esti órákban, Budapest Hősök tere
Érdeklődni: 06-70-651-65-41
Alkoss, teremts, tisztítsd a Világot
örökítsd tovább az Ősi Szent Lángot!
Ha ellened szólnak ne szólj gyűlölettel,
a gonosz nem bír a testvéri szeretettel.
/Kecskés Gábor 1974-2001/
Én is szívesen csatlakoznék a Don-kanyar emléktúrához. Hányan lennénk? A tervezéshez jó lenne tudni a létszámot (9-20-42), hogy milyen járműben gondolkodjunk. Ha lenne biztos terv, talán még 1-2 ember jönne velem az ismerőseim közül.
Mivel kezd élesbe fordulni a történet, kellene egy lista, hogy ki akar biztos jönni.
Mivel az időpont még igen messze van (de hitem szerint hamarosan az is pontosítva lesz), a borítékolható szándékot kéretik jelölni.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Nekem kizárólag június jó. Mivel nagyon kevesen vagyunk idebent a rovatban, nem mehetek el akármikor ilyen hosszú időre. Nem is engednének - de ez más lapra tartozik.
Más: alakulnak a dolgok, elindult a szállásfoglalási-, a rádióamatőr-, a túraszervező-, a nagykövetségi-, a tolmács és a katonai projekt. Mivel egyelőre még nincs konkrétum, csak a kapcsolatfelvételeknél járunk, nem akarok többet mondani. Orosz kapcsolatokkal bíró kollégám hazajött s már fölvette a fonalat a voronyezsi rokonokkal.
Belátható időn belül (2-3 hét) személyesen is ellátogatunk a nagykövetségre, s tisztázzuk a keretfeltételeket. (Már beszéltem a megfelelő emberrel, most a visszajelzését várom.) A MÁV-os vonal is izzik.
Kérek mindenkit, nézze meg:
1., van-e akkor még érvényes útlevele?
2., az mikor jár le? (Ha nincs, csináltasson, ha lejár, csináltasson újat vagy hosszabbítsa meg.)
3., lassan mindenki kezdhet gondolkodni azon, hogy a kint töltött hat nap alatt konkrétan mit szeretne fölkeresni. (Ide jöhetnek az ötletek.)
4., továbbra is javaslom a pénz havi félrerakását
5., Látszólag egyszerű kérdés, de marha fontos: ki akar (és tud) főzni? (Én egy esetet vállalok.) A beszerzés helyben megoldható. A bográcsolás kint is jó dolog, nem hogy idehaza.
6., ki akar egy-egy napon megemlékezni a régmúlt eseményeiről? (Mit tudom én, pl. öt-tíz percben fölolvas(sa) az adott napra egy (felmenője) napló(já)t, hangulatot teremt, hogy örökre emlékezetes legyen az út.)
7., tanácsos túracuccot hozni, ugyanis a folyóhoz és a földekre, az egykori lövészárkokhoz nem vezetnek utak
8., tanácsos beszerezni egy zsebszótárat
Még egy apróság, amelyet nem akarok elkiabálni: talán-talán kijön velünk egy református tábori lelkész is. Fiatal ember, több rokona maradt odakint a Don mentén.
2. Lejár: 2012 aug 4. Elég, vagy kérjek újat?
3. Engem érdekelne az ottani csaták helyszíne, terepbejárás, és egy-két rokonok által személyes ködődésűvé vált helyszín. Ha belefér, akkor Volgográdban megnézném a helyi múzeumot, harckocsikat, és a híressé vált békás szökőkutat.:)
5. Segíteni bárkinek segítek, egyedül azért nem vállalnám.:)
6. Már megvan.:) Harckocsis, rokonos.:)
7. Természetes, plusz rovarász felszerelés.:)
1. - Nincs útlevelem már vagy 6 éve, szóval csináltatok.
3. - Szívesen megnézném a kubinkai harckocsi múzeumot, bár nem tudom mennyire esik útba...
4. - Már harmada megvan :)
5. - Segíteni én is szívesen segítek, egyedül nem vagyok egy nagy fakanál zsonglőr...
6. - Természetes
7. - 65M megfelel? :)
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Urak, azért gondolkozzatok el, Oroszország távolságait nem lehet a mi léptékünkkel mérni! Kubinka a Don-kanyartól légvonalban vagy 550 km(és nem esik útba), Volgográd légvonalban kb. 470 km, tovább haladva délkeleti irányba a nagy orosz sztyeppéken...Tudomásul kell venni, hogy ez most a Don- kanyarról szól, és nem lehet mindent elérni(bár mindkettőt szeretném látni én is). Ráadásul a kubinkai múzeum- mint már korábban leírták- borzalmas drága, több tízezer forintnyi valuta egy belépő!
Tokagypt írta:
" Kubinka biztosan roppant érdekes, de szerintem felejtős.
Ha jól értelmezem ezt a szöveget, zárt katonai terület, marha komoly szabályokkal (pl. az 1 cm-nél nagyobb üveglencséjű kamerák már professzionálisnak minősülnek. A szabályok megszegése szar ügy lehet, pl. ha elhagyod a vezetőt kémkedéssel is megvádolhatnak.
A belépésre hetekkel előbb engedélyt kell kérni, csekély 30 eurós díj megfizetése mellett.
A fennmaradó 90 eurót pedig érkezéskor (időre!) kell kipengetni a helyszínen rubelben."
Most akkor ne a Kijev-Voronyezs útvonalban gondolkodjunk? Szerintem célirányosan, a legrövidebb úton "elsuhanni" a Don-kanyarhoz, és ha marad idő másra is, akkor kéne gondolkodni egyéb programon. Egyébként akik már feliratkoztak a listára, mindenki fixre tudja hogy rá fog érni a meg nem nevezett időpontban? Ezért én csak a szándékomat jelezném, nem tudom mi lesz majd fél év múlva. Viszont azt mondják, főzni jól tudok, ha van anyag, a bográcsolást bevállalnám(éljen a hús)!
Akkor veszek ki szabit amikor nekem jó. Gondolom másnál is hasonlóan van... Májusban már lesz fix időpont, 1 hónappal előre ki lehet venni szabit.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Drága GrófAlmásy kolléga!
Azon gondolkozzon, hogy a "ha belefér" szókapcsolat miért is került a Volgográd elé. Ha nem megy, segítek: azért, mert felmerült az is, hogy Volgográdot útba ejtve megyünk. Ha nem arra megyünk, akkor természetesen "nem fér bele". :)
(Remélem nem bántottalak meg, csak tudod, amilyen az adjonisten.. ;) )
Nekem augusztusban van fix, 3 hetes szabadságom, (céges leállás +karácsony) előtte csak 5 nappal rendelkezem szabadon.
Ez 2 hétvégével együtt csak elég lesz a doni emléktúrához?
Amúgy a lehető legtöbb időt töltöm jó szívvel a terepen, bográcsozni szoktunk, és akár kint is alszom, ha úgy hozza a sors a szabad ég alatt..:)
Na, kezdődnek a gondok... :)
Nekem sajnos csak a június jó. Vagy a szeptember vége, de akkor már hideg van itt is, nem hogy ott.
Le kellene ülnünk, és átbeszélni. Ez a levelezős módszer szerintem csak egy határig jó.
Nekem sincs kedvem a sok egyéb munkám mellett ide is regényeket írni, amikor szóban egyszerűbben elmondanám. :)
Február 24-én és március 2-án (péntekek) ügyelek, nekem az kiesik. Február 17-e péntek ugyancsak nem jó, mert este vidékre kell mennem. Azaz nekem csak hétköznap jó - de az viszont este hét (ha nagyon kell, hat) után bármikor.
Ha február vége felé találkoznánk, akkor addigra túl leszek egy orosz követségi tárgyaláson, ahol minden részletet igyekszem majd tisztázni. Azaz már fix adatokkal érkeznék.
igen, sajnos kezdődnek a gondok. A legjobb megoldás elővenni a Rádiós féle sörözős topicból a megoldást: Nem az eseménynek kell a résztvevőkhöz alkalmazkodnia, hanem az embereknek az eseményhez.
Röviden: nem lesz soha olyan időpont, ami 1x embernek egyaránt megfelelő. Sajnos ez van, ezt kell szeretni. Ha nem megfelelő az időpont, akkor "így jártál". Ne vegye senki támadólag.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Nekem júniusban csak egy hétvége nem jó. Akkor lesz a bátyám esküvője és én vagyok a tanú, persze, ha nem én lennék, akkor sem lenne jó :) Még nem tudják pontosan /de február folyamán kiderül/, hogy melyik hétvégén lesz a nagy esemény.
Szerintem koncentráljunk csak a Don-kanyarra. Ha Voronyezsben lesz az "alaptábor" onnan sem egy nap bejárni az összes kiszemelt helyeket, helyszíneket /Rudkino, Uriv, Sztorozsevoje, Korotojak, stb./. Meg nem is érdemes csak úgy kutyafuttában "letudni".
Útlevelem még pár évig érvényes, a vízumot én Pozsonyban elintézem.
Főzni szeretek (nem azt mondom, hogy tudok:) és általában meg szokták dicsérni.
Túrázni is szeretek és bírom is.
Oroszul csak egy évig tanultam, de már azt is elfelejtettem. A szlovák, cseh és gyenge lengyel nyelvtudással nem hiszem, hogy sokra mennék, de majd veszek egy szótárt. Ja, meg egy jó fényképezőgépet:)
Kedves König!
Ha már remélhetőleg együtt fogunk utazni, nem kellene ilyen modoros hozzászólásokat írnod, amelyeknek az élét még a szmájlik sem veszik el. Kifejezetten ügyeltem arra(nem tudom, milyen adjon istenről beszélsz), hogy ne személyeskedjek- nem is lett volna miért- de neked a válaszba azért sikerült belecsempészned egy kis személyeskedő-fellengzős stílust...Inkább a saját írásod elemezd légy szíves ismét, mert józan emberi mértékkel a "ha belefér" az nem 500-600(légvonalban, úton valószínűleg jóval több) kilométeres, egynapos, magyarországnyi utazásokat jelent. Ha Budapestről el szeretnél ugrani mondjuk Szentendrére, az a "ha még belefér" kategória. De Oroszországban más a lépték, ezért írtam, amit írtam...
Egyébként nincs harag, csak válaszoltam.
Ne vesszetek össze, elvégre 2 hétig össze leszünk zárva.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Amit egyebek mellett mindenképp megkérdezek a követségen:
1., meddig kell érvényesnek lennie az útlevélnek - a vízum tükrében
2., miként lehet onnét nekem, mint magyar amatőrnek rádiózni
3., milyen lehetőség van a temetőbe (Rudninko) hivatalosan bejutni (A „majd átmászunk a falon, ha zárva lesz” nem a legszerencsésebb opció.)
4., lehet-e valami engedményt elérni a vízumból - a túra emlékezés és tisztelgés jellegére tekintettel (ha nem húsz, hanem tíz, már beljebb vagyunk)
5., kérhetünk-e/kaphatunk-e/kell-e valami hivatalos papír(t), amelyben igazoljuk, hogy nem lopni megyünk (Ha valami „jótét lélek” ne adj Isten fölnyomna minket a helyi rendőrségnél.)
Bocsánat, lemaradt. Én a célirányt javallanám.
Misi kollégám igyekszik privát mozgatási lehetőséget intézni, de a távolságok valóban mások, mint idehaza.
Csak „laza” túraleírás, a „miheztartás” végett.
Budapest-Moszkva-Voronyezs-Uriv (Rudniko) ez 2,5 nap, a maradék pihenés. Érkezés után CÉLZOTT terepbejárás. Azaz már itthon meg kell jelölni/be kell osztani, hová megyünk. Nem lehet helyben ötletelni, mert az nem szerencsés és időrabló. (Szerintem.) Lévén, nem a szomszédban van. Öt-hat napba nagyon sok minden belefér. De el is fog szállni az idő, mint a gőz. :(
Nos?
Nekem ebbe még bele kell férnie egy Múzeuméji bejelentkezésnek - azaz én egy napot biztos kihagyok, és nem megyek a csapattal a terepre. De ez az én bajom. :) vagy :( - nézőpont kérdése.
Kdves GrófAlmásy kolléga!
Először is: örülök, hogy nem haragszol!
Ha tényleg nem érted, milyen adjonistenről írtam, akkor próbáld meg a saját, korábbi hozzászólásodat újraolvasni. Én tényleg csak annak stílusát karikíroztam ki.
A modort illetően nem hiszem, hogy túlléptem az általad kijelölt határt, hiszen indításképp pont ugyanazt a lekezelő szószerkezetet használtam, amit te tettél, mivelünk szemben. A személyeskedés annyival volt erősebb, hogy én meg is szólítottalak, nem pedig "csupán" egyértelműen utaltam rád. A különbség az, hogy míg te ezt -úgy tűnik- nem vetted észre magadon még most sem (!), addig én -bevallom- szarkasztikusan, de szándékos paródiának szántam a választ, amit smileykkal jeleztem is (!).
Hogy ezután még arról próbálsz kioktatni, hogy mi-milyen messze van, az pláne érdekes, mivel már írtam, hogy volt szerencsém expedíciózva 9000 kilométert autózni, Volgográdnál keletebbre jutva, tehát a távolságokkal talán még nálad is jobban tisztában vagyok, ha megengeded, hogy ezt feltételezzem.:) (És akkor pl. Izlandról még nem is meséltem.)
Szóval a viccet félretéve:
Ha megpróbálsz kevésbé leereszkedő modorban, kevésbé kioktatóan és kevésbé tudálékosan észt osztani, akkor nem hiszem, hogy csak engem tennél boldoggá. Ez csak egy kérés, miután az előbb azt hittem, hogy ha görbe tükröt állítok eléd, magadtól is észreveszed ezt, és nem pedig csak a tükörképet látod, hanem magadat is.
Amúgy úgy látom Rádiós friss leírásában, hogy Moszkva még mindig napirenden van (Én ehelyett javasoltam inkább Volgográdot) tehát annyira nem ördögtől való feltételezés volt egyik sem, mégha el is vetjük. (Egyelőre a végleges útvonalban sem egyeztünk meg biztosra, így pláne nem tudom mire vélni a kioktató hangnemet egy "újonctól" a topicban úgy, hogy szemmel láthatóan nem olvastál végig mindent.)
Nem kifúrni akarlak a csapatból, nem haragot akarok vagy vitát, ezért ítam most ezt le ilyen hosszan, hogy világos legyen, milyen indokok vezéreltek.
Üdv:
König
A Moszkva miatt mertem megemlíteni a kubinkai harckocsimúzeumot. Majd elválik...
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Nem kötelező, mehetünk másfelé is.
Én erre kezdtem szervezni, de elfogadok más variációt is. Csak akkor kérek valami honlapos támogatást (menetjegyek, csatlakozások), hogy tervezni tudjam az utat.
Ezt a Moszkvát én sem értem :) Ha vonattal is megyünk, bár szerintem a legrosszabb megoldás, akkor is egyszerűbb lenne Lvov - Kijev - Kurszk - Voronyezs útvonalon.
A google maps-ban Munkács - Voronyezs útvonalra ezt dobja ki a legjobbnak, egy átszállással /azért Munkács, mert Budapestről nem akarja a vonatot megtervezni, gondolom a nyomtáv miatt/.
Kérlek, elemezd már amúgy "magyaróra-szerűen", mi volt a kioktató, lekezelő stb. stílus ebben a mondatban:
" Urak, azért gondolkozzatok el, Oroszország távolságait nem lehet a mi léptékünkkel mérni! Kubinka a Don-kanyartól légvonalban vagy 550 km(és nem esik útba), Volgográd légvonalban kb. 470 km, tovább haladva délkeleti irányba a nagy orosz sztyeppéken..."
(Talán Miklós, mint újságíró, segít a stilisztikai különbségeket megmutatni, mi a kioktató, lekezelő és a figyelemfelhívó megszólítás között a különbség. Talán csak egy szó- de az nincs ott!)
Egyébként meg bagoly mondja verébnek...(nincs kedvem kigyűjteni a magas lóról odavetett hozzászólásaidat((és ugye olyan is megtörtént a világtörténelemben, hogy virtuálisan lehülyézel valakit, aztán amikor kiderül, hogy igaza van, akkor elmenekülsz, nem szólsz hozzá a topichoz...)) )
Ja, én még soha nem mozdultam ki a városomból, úgyhogy fogalmam sincs, mekkora a kérdéses távolság...
Elnézést mindenkitől, ha nem hagyom magam!
No, most személyeskedtem egy kissé, de úgy érzem, nem én kezdtem...
Más: a moszkvai kitérő hatalmas plusz út lenne. Légvonalban mérve Kijevtől Moszkva, majd a célterület majd 1300 km, míg Kijevtől a célterület(szintén légvonalban), "csak" 620 km körül. Természetesen ezek a távolságok lényegesen nagyobbak az út-vasút vonalak viszonylatában.
Korábban felvetettük, hogy talán kisbusszal kellene menni. Lényegesen rugalmasabb szerintem, mint a vonat. Valaki mintha intett is volna a vasúttól...
Na, most a szerkesztő-énem azt mondja, hogy magánban válaszoljak, az önérzetes énem meg azt, hogy nyilvánosan.
Utóbbi nyert.
Az idézeteddel már leírtam, mi a baj:
- Ha nálam a "gondolkozz el" szófordulat sértő és kioktató, akkor nálad a "gondolkozzatok el" ugyanúgy annak kell legyen.
- Ha ezek után azt kezded el nekünk "újdonságként" magyarázni, ami triviális (mi-merre van, mennyi az a messze) akkor ne csodálkozz ha úgy kezellek, mint te kezeltél minket.
- Én jeleztem, leírtam, hogy mit szántam viccnek, te -a mostani válaszodból egyértelmű- nem érted a viccet.
- Egyértelmű, hogy nem olvastad/értetted a topicot, ha úgy nyilatkozol az útvonalunkról, hogy még azt el sem döntöttük.
A "bagoly mondja verébnek" húzásod viszont már pláne személyeskedés, hiszen a másokkal való kommunikációmhoz semmi közöd. Viszont ha már felhoztad, akkor jelezném, hogy összesen 3 esetre emlékszem, amikor tévedtem, és ebből 2 esetben konkrétan emlékszem, hogy elnézést kértem az illetőtől, és azóta is jóban vagyunk (drgeorge és nibelungen voltak a vitapartnerek.) a harmadik eset azért különleges, mert az illető privátban korábban trágár levelekkel mocskolódott, így nem hiszem, hogy bármit is várhat tőlem - szerintem ezt te sem viselnéd jól. Én viszont nem teregetem ki, mint te tetted másokkal korábban. )
Szóval most aztán kétségkívül joggal várhatnám el tőled, hogy észrevedd magad, de úgy látszik, erre nem vagy képes, csak arra, hogy úgy kezj ismét "visszatámadni", hogy eleve te kezdted.
Most játszhatnám a "grófurat" és megsértődhetnék, de nem ezt teszem.
Szóval ha úgy gondolod, hogy valóban velünk jössz, akkor zárjuk le a vitát, békejobbot nyújtok, és még elnézést is kérek, ha megsértettelek volna, és nem értékeid szerint kezelnélek. Hogy mit várok el cserében, azt már kifejtettem. Csak annyi tiszteletet mások iránt, mint amit magad iránt elvárnál.
Nos, ezért írtam, hogy mennyit számít az a kis szó: gondolkozzatok el illetve gondolkozzatok már el! A "már" szóval lehet sértővé tenni, súlyozni a mondatot, addig szimpla figyelem felhívó. Egyébként nem a te "gondolkozz el" fordulatodat éreztem nem helyén valónak, hanem mást...(ha nem megy, segítek...)
Nem újdonságként kezdtem magyarázni, de egyikőtök Kubinkát említette, hogy látni szeretné(amikor elvileg a Bp-Kijev-Voronyezs útvonal lenne az ideális, erről is beszéltünk ezidáig), te pedig Volgográdot, ami nem volt tervben, nem is esik útba. Volgográdot csak te említetted, hogy szeretnéd látni, de hogy erre elképzelése lett volna rajtad kívül bárkinek... Mielőtt ismételnéd magad, hogy nem olvastam el mindent, közlöm, hogy a legelejétől kezdve figyelemmel kísérem a dolgokat, csak addig nem szóltam hozzá, amíg nem körvonalazódtak a dolgok.
Ha ismernél, tudnád, hogy értem a viccet, nagyon is. Csak a te hozzászólásod nem az volt, nem is annak szántad, és ezt a "szmájlik" sem tudták elfedni. Annál azért kicsit többet éltem-értem meg, minthogy megmagyarázd nekem, hogyan kell kitérdepelni a rövidgatyát...
A további bekezdésekhez nincs hozzáfűzni valóm. Falra hányt borsó...
Ennyit a békejobbról, megbékélésről, meg a megértésről.
Én legalább megpróbáltam...
Nem rajtam múlt...
Nálad úgy látszik, csak a már cáfolt mantra felmondása megy, az értő olvasás nem, különban nem elől hordanád a rövidgatya farcsebét.. De te még azt is jobban akarod tudni, hogy mit-minek szántam. Reménytelen.
Sajnálom, hogy nálad a vélt (!) igazság védelme megint felülírta a józan észt.
Ennyit a békejobbról, megbékélésről, meg a megértésről.
Én legalább megpróbáltam...
Nem rajtam múlt...
Nálad úgy látszik, csak a már cáfolt mantra felmondása megy, az értő olvasás nem, különban nem elől hordanád a rövidgatya farzsebét.. De te még azt is jobban akarod tudni, hogy mit-minek szántam. Reménytelen.
Sajnálom, hogy nálad a vélt (!) igazság védelme megint felülírta a józan észt.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Az alanti behegyzés egy kódolt üzenet. Akárcsak a Don túra. Hiszem, akit illet, megérti.
Jelenleg Tamáson és rajtam kívül senki nem tudja, mennyi munkát fektettem a „túrába” az elmúlt egy-másfél hónapban. Az ügy nagyon komoly, mások figyelmét is fölkeltette. Ám ha közhírré teszem az eredményeket, s azok kecsegtetőek lesznek, már nem áll módomban tágítani a meglévő kereteket. Márpedig mostanság minden fillér számít...
Szeretném, ha ez a tisztelgés közös maradna - s rossz magyar szokás szerint nem bomlana részekre. Az egység hiánya a mi oldalunkon hihetetlenül fájó és lehangoló.
Hiszek az emberi értelemben, az empátiában, az alázatban és a sok egyéb, ma avíttnak kikiálltott „marhaságban.” Nem vagyok vátesz, de borítékolom, az ősök odaföntről biztos nem nyugtázzák örömmel a kévebomlást.
S azt is tudom, hogy a Don partján sírok majd, s le fogom sz***ni, hogy előtte kivel és miért vesztem össze. S valójában ez (is) a túra (egyik) lényege.
Rég nem tudtam ránézni a topicra. Látom zajlanak az események. A turáni átok. :)
Továbbra is mennék. Szívesen segítek a főzésben, az események felidézésében,
valamennyit tudok oroszul (8 év az általános iskolában, azóta szinte semmi gyakorlás).
Javaslatok, ötletek:
Legyen egy elszánt, elkötelezett túravezető (már van úgy tűnik) a többiek (én is) max. eldöntjük, hogy belefér-e vagy nem a keretbe a kidolgozott terv.
Koncentráljunk a Don-kanyarra és ott töltsünk el annyit időt, amennyit csak lehet, amilyen elmélyülten csak tudjuk.
Kövezzetek meg, de Budapest-Moszkva-Voronyezs repülővel oda vissza kb. 100.000-ből kijön (60 Moszkváig és onnan 35 Voronyezsbe).Vonattal mennyi? 60-70 - ez csak tipp, de majd utánanézek. Reggel felszállnánk és este délután már Voronyezben lennénk, ugyanígy visszafelé.
Igen, folyamatos kapcsolatban vagyok Rádióssal és azt üzeni, hogy nincs az az Isten, hogy Ő repülőre szálljon. Marad a vonat, mert senkit sem hagyunk hátra. Vagy együtt megyünk, vagy nem megyünk. Menni, vagy nem menni? Ez itt a kérdés...
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Szia Nogradil!
Nagyon szépen köszönjük, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat, minél több verziót ismerünk, annál könnyebb lesz megtervezni az utazás módját!
Üdvözlettel: Rush
Kedves Tagtársak!
Arra gondoltam, hogy akik kevesebb idővel és szűkösebb anyagi háttérrel rendelkeznek, azokkal szervezhetnénk a Kárpátalján húzódó Árpád-vonalhoz egy túrát (persze ott alvósat). Ezzel nem a Don kanyarhoz tervezett programtól szeretném elvenni a kedvetek, hanem mint egy másik, külön lehetőséget javasolnám.
Szeretettel ajánlom figyelmetekbe:
"Az Árpád-vonal kétségkívül legérdekesebb eleme a felsőgerebeni egykori páncéltörő tüzelőállás alagútrendszere volt. A kijárati bunker eredeti páncélajtaja mögé belépve nekiindulhattunk a hegyet átszelő alagúthálózatnak, melynek túlsó kijáratainál alakították ki a lőállásokat. A bátortalanul induló föld alatti kirándulás végül közel negyven percig tartott, mialatt száz méterekben is mérhető távokat tettünk meg az ember-magasságú, fordított tojás keresztmetszetű, néhol termekkel tagolt, szétágazó alagútrendszerben. A járat alján levő vízelvezető-árok fölött eredeti, de már hiányos fapallókon lépdelve haladtunk előre. A csatlakozó mellékágakban néhol meredeken emelkedett az alagút, másutt falépcső vezetett lefelé a mélybe. Messziről víz csörgedezése hallatszott a végeláthatatlan tárnákból. Ehhez hasonló rendszereket a francia Maginot-vonal eleste után Magyarországon már nem építettek. Rájöttek, hogy az egyszerűbb módszer hatékonyabb. Ez később be is bizonyosodott, hiszen az Árpád-vonal volt az egyetlen olyan erődrendszer Európában, melyet az ellenségnek nem sikerült áttörni, csak megkerülni!
Ezen páratlan élmény kitűnő zárása volt utunknak, felemelő érzés volt végigjárni a hat évtizeddel ezelőtti honvédő harcok egy-egy színhelyét, tisztelegni az Árpád-vonal tervezőinek és védőinek nagysága előtt.
Jakóts Ádám
(Megjelent a Turista Magazin 2004/4-es számában.) "
képek:
http://www.turizmus.karpatinfo.net/keptarfoto18505
cikk:
http://www.turizmus.karpatinfo.net/latnivalo498.html
más, de ide tartozik:
http://vasnepe.hu/video/20090930_rekontstrualjak_az_arpad_vonal_egy_resz...
És a legfontosabb, hogy van egy helyi történész: Berta Csaba, aki haditúrizmust szervez. Bemásolom a felhívását, remélem minél többen kedvet kaptok.
Kárpátaljai utazások szervezése.
Célunk: az I. és II. világháború kárpátaljai harcainak egykori helyszíneit felkeresni, katonai hagyományőrzés céljából. Elsősorban: az Uzsoki, Vereckei, Tatár – hágó környékén vívott harcokra, továbbá az Árpád-vonal, mint határvédelmi rendszer egykori állásainak: Szent László-állás, Hunyadi-állás megmaradt bunkereinek, lövészárkainak felkeresésére fordítjuk a figyelmet.
- a szolyvai-emlékpark (egykori gyűjtőtábor a „Málenykíj Robot”-ra ) emlékhelyének megkoszorúzása.
- megemlékezés a különböző katonai temetőkben nyugvó magyar honvédekről.
- igény szerint látogatás az ungvári, a munkácsi, a nevickei és a szerednyei várba.
Azok jelentkezését várjuk 6-8 főig, akik érdeklődnek az I. és II. világháború kárpátaljai harcai iránt.
Utazásainkat 9 személyes mikrobusszal, 2 napos időtartamra szervezzük (szombat – vasárnap) 300-400 km. utazás a Kárpátokban. A helyszínek kiválasztása közös megegyezés alapján történik. Részvételi díj: 20 000 Ft/fő
Áraink tartalmazzák: a szállást (falusi vendégház) az ellátást (vacsora, reggeli) továbbá a különböző belépőjegyeket.
Indulás: heti rendszerességgel (legalább 5 fő jelentkezése esetén) a szombat reggeli órákban 05:00 -06:00 körül, Budapest Hősök tere - vagy megbeszélés alapján.
Érkezés: vasárnap az esti órákban, Budapest Hősök tere
Érdeklődni: 06-70-651-65-41
Alkoss, teremts, tisztítsd a Világot
örökítsd tovább az Ősi Szent Lángot!
Ha ellened szólnak ne szólj gyűlölettel,
a gonosz nem bír a testvéri szeretettel.
/Kecskés Gábor 1974-2001/
Én is szívesen csatlakoznék a Don-kanyar emléktúrához. Hányan lennénk? A tervezéshez jó lenne tudni a létszámot (9-20-42), hogy milyen járműben gondolkodjunk. Ha lenne biztos terv, talán még 1-2 ember jönne velem az ismerőseim közül.
Visszajött a kollégám. Elkezdtem nyüstölni a voronyezsi kapcsolat miatt... :)
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
Mivel kezd élesbe fordulni a történet, kellene egy lista, hogy ki akar biztos jönni.
Mivel az időpont még igen messze van (de hitem szerint hamarosan az is pontosítva lesz), a borítékolható szándékot kéretik jelölni.
Kérlek, másoljátok tovább a listát.
1., NH3CH
2., Rádiós
3.,
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
1., NH3CH
2., Rádiós
3., Skót
1., NH3CH
2., Rádiós
3., Skót
4., ravic
DGH
1., NH3CH
2., Rádiós
3., Skót
4., ravic
5., simtom
......
1., NH3CH
2., Rádiós
3., Skót
4., ravic
5., simtom
6., rommel45
1., NH3CH
2., Rádiós
3., Skót
4., ravic
5., simtom
6., rommel45
7., König
1., NH3CH
2., Rádiós
3., Skót
4., ravic
5., simtom
6., rommel45
7., König
8., Gróf Almásy
...
Hely
Miki koma, várjuk a beszámolót!
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Az augusztus hónapot javaslom az utazás idejének. Előreláthatólag nekem az kedvező, bár még eléggé távoli az időpont.
......
Csak akkor már jóval rövidebbek a nappalok, ami sem az utazás, sem a napi program beosztása szempontjából nem jó...
...
Nekem kizárólag június jó. Mivel nagyon kevesen vagyunk idebent a rovatban, nem mehetek el akármikor ilyen hosszú időre. Nem is engednének - de ez más lapra tartozik.
Más: alakulnak a dolgok, elindult a szállásfoglalási-, a rádióamatőr-, a túraszervező-, a nagykövetségi-, a tolmács és a katonai projekt. Mivel egyelőre még nincs konkrétum, csak a kapcsolatfelvételeknél járunk, nem akarok többet mondani. Orosz kapcsolatokkal bíró kollégám hazajött s már fölvette a fonalat a voronyezsi rokonokkal.
Belátható időn belül (2-3 hét) személyesen is ellátogatunk a nagykövetségre, s tisztázzuk a keretfeltételeket. (Már beszéltem a megfelelő emberrel, most a visszajelzését várom.) A MÁV-os vonal is izzik.
Kérek mindenkit, nézze meg:
1., van-e akkor még érvényes útlevele?
2., az mikor jár le? (Ha nincs, csináltasson, ha lejár, csináltasson újat vagy hosszabbítsa meg.)
3., lassan mindenki kezdhet gondolkodni azon, hogy a kint töltött hat nap alatt konkrétan mit szeretne fölkeresni. (Ide jöhetnek az ötletek.)
4., továbbra is javaslom a pénz havi félrerakását
5., Látszólag egyszerű kérdés, de marha fontos: ki akar (és tud) főzni? (Én egy esetet vállalok.) A beszerzés helyben megoldható. A bográcsolás kint is jó dolog, nem hogy idehaza.
6., ki akar egy-egy napon megemlékezni a régmúlt eseményeiről? (Mit tudom én, pl. öt-tíz percben fölolvas(sa) az adott napra egy (felmenője) napló(já)t, hangulatot teremt, hogy örökre emlékezetes legyen az út.)
7., tanácsos túracuccot hozni, ugyanis a folyóhoz és a földekre, az egykori lövészárkokhoz nem vezetnek utak
8., tanácsos beszerezni egy zsebszótárat
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
Még egy apróság, amelyet nem akarok elkiabálni: talán-talán kijön velünk egy református tábori lelkész is. Fiatal ember, több rokona maradt odakint a Don mentén.
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
2. Lejár: 2012 aug 4. Elég, vagy kérjek újat?
3. Engem érdekelne az ottani csaták helyszíne, terepbejárás, és egy-két rokonok által személyes ködődésűvé vált helyszín. Ha belefér, akkor Volgográdban megnézném a helyi múzeumot, harckocsikat, és a híressé vált békás szökőkutat.:)
5. Segíteni bárkinek segítek, egyedül azért nem vállalnám.:)
6. Már megvan.:) Harckocsis, rokonos.:)
7. Természetes, plusz rovarász felszerelés.:)
Hely
1. - Nincs útlevelem már vagy 6 éve, szóval csináltatok.
3. - Szívesen megnézném a kubinkai harckocsi múzeumot, bár nem tudom mennyire esik útba...
4. - Már harmada megvan :)
5. - Segíteni én is szívesen segítek, egyedül nem vagyok egy nagy fakanál zsonglőr...
6. - Természetes
7. - 65M megfelel? :)
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Urak, azért gondolkozzatok el, Oroszország távolságait nem lehet a mi léptékünkkel mérni! Kubinka a Don-kanyartól légvonalban vagy 550 km(és nem esik útba), Volgográd légvonalban kb. 470 km, tovább haladva délkeleti irányba a nagy orosz sztyeppéken...Tudomásul kell venni, hogy ez most a Don- kanyarról szól, és nem lehet mindent elérni(bár mindkettőt szeretném látni én is). Ráadásul a kubinkai múzeum- mint már korábban leírták- borzalmas drága, több tízezer forintnyi valuta egy belépő!
Tokagypt írta:
" Kubinka biztosan roppant érdekes, de szerintem felejtős.
Ha jól értelmezem ezt a szöveget, zárt katonai terület, marha komoly szabályokkal (pl. az 1 cm-nél nagyobb üveglencséjű kamerák már professzionálisnak minősülnek. A szabályok megszegése szar ügy lehet, pl. ha elhagyod a vezetőt kémkedéssel is megvádolhatnak.
A belépésre hetekkel előbb engedélyt kell kérni, csekély 30 eurós díj megfizetése mellett.
A fennmaradó 90 eurót pedig érkezéskor (időre!) kell kipengetni a helyszínen rubelben."
...
Most akkor ne a Kijev-Voronyezs útvonalban gondolkodjunk? Szerintem célirányosan, a legrövidebb úton "elsuhanni" a Don-kanyarhoz, és ha marad idő másra is, akkor kéne gondolkodni egyéb programon. Egyébként akik már feliratkoztak a listára, mindenki fixre tudja hogy rá fog érni a meg nem nevezett időpontban? Ezért én csak a szándékomat jelezném, nem tudom mi lesz majd fél év múlva. Viszont azt mondják, főzni jól tudok, ha van anyag, a bográcsolást bevállalnám(éljen a hús)!
Üdv.
Hely
Akkor veszek ki szabit amikor nekem jó. Gondolom másnál is hasonlóan van... Májusban már lesz fix időpont, 1 hónappal előre ki lehet venni szabit.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Mondjuk inkább a hozzászólásom első mondatára várnék választ. Célirányos utazás, vagy városnézős shopingolás?
Drága GrófAlmásy kolléga!
Azon gondolkozzon, hogy a "ha belefér" szókapcsolat miért is került a Volgográd elé. Ha nem megy, segítek: azért, mert felmerült az is, hogy Volgográdot útba ejtve megyünk. Ha nem arra megyünk, akkor természetesen "nem fér bele". :)
(Remélem nem bántottalak meg, csak tudod, amilyen az adjonisten.. ;) )
Nekem augusztusban van fix, 3 hetes szabadságom, (céges leállás +karácsony) előtte csak 5 nappal rendelkezem szabadon.
Ez 2 hétvégével együtt csak elég lesz a doni emléktúrához?
Amúgy a lehető legtöbb időt töltöm jó szívvel a terepen, bográcsozni szoktunk, és akár kint is alszom, ha úgy hozza a sors a szabad ég alatt..:)
Én a célirányosban is benne vagyok.:)
Na, kezdődnek a gondok... :)
Nekem sajnos csak a június jó. Vagy a szeptember vége, de akkor már hideg van itt is, nem hogy ott.
Le kellene ülnünk, és átbeszélni. Ez a levelezős módszer szerintem csak egy határig jó.
Nekem sincs kedvem a sok egyéb munkám mellett ide is regényeket írni, amikor szóban egyszerűbben elmondanám. :)
Február 24-én és március 2-án (péntekek) ügyelek, nekem az kiesik. Február 17-e péntek ugyancsak nem jó, mert este vidékre kell mennem. Azaz nekem csak hétköznap jó - de az viszont este hét (ha nagyon kell, hat) után bármikor.
Ha február vége felé találkoznánk, akkor addigra túl leszek egy orosz követségi tárgyaláson, ahol minden részletet igyekszem majd tisztázni. Azaz már fix adatokkal érkeznék.
Mindenki véleményét szívesen fogadom!
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
Hely
igen, sajnos kezdődnek a gondok. A legjobb megoldás elővenni a Rádiós féle sörözős topicból a megoldást: Nem az eseménynek kell a résztvevőkhöz alkalmazkodnia, hanem az embereknek az eseményhez.
Röviden: nem lesz soha olyan időpont, ami 1x embernek egyaránt megfelelő. Sajnos ez van, ezt kell szeretni. Ha nem megfelelő az időpont, akkor "így jártál". Ne vegye senki támadólag.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Nekem júniusban csak egy hétvége nem jó. Akkor lesz a bátyám esküvője és én vagyok a tanú, persze, ha nem én lennék, akkor sem lenne jó :) Még nem tudják pontosan /de február folyamán kiderül/, hogy melyik hétvégén lesz a nagy esemény.
Szerintem koncentráljunk csak a Don-kanyarra. Ha Voronyezsben lesz az "alaptábor" onnan sem egy nap bejárni az összes kiszemelt helyeket, helyszíneket /Rudkino, Uriv, Sztorozsevoje, Korotojak, stb./. Meg nem is érdemes csak úgy kutyafuttában "letudni".
Útlevelem még pár évig érvényes, a vízumot én Pozsonyban elintézem.
Főzni szeretek (nem azt mondom, hogy tudok:) és általában meg szokták dicsérni.
Túrázni is szeretek és bírom is.
Oroszul csak egy évig tanultam, de már azt is elfelejtettem. A szlovák, cseh és gyenge lengyel nyelvtudással nem hiszem, hogy sokra mennék, de majd veszek egy szótárt. Ja, meg egy jó fényképezőgépet:)
DGH
Nekem is jó a június.
Kedves König!
Ha már remélhetőleg együtt fogunk utazni, nem kellene ilyen modoros hozzászólásokat írnod, amelyeknek az élét még a szmájlik sem veszik el. Kifejezetten ügyeltem arra(nem tudom, milyen adjon istenről beszélsz), hogy ne személyeskedjek- nem is lett volna miért- de neked a válaszba azért sikerült belecsempészned egy kis személyeskedő-fellengzős stílust...Inkább a saját írásod elemezd légy szíves ismét, mert józan emberi mértékkel a "ha belefér" az nem 500-600(légvonalban, úton valószínűleg jóval több) kilométeres, egynapos, magyarországnyi utazásokat jelent. Ha Budapestről el szeretnél ugrani mondjuk Szentendrére, az a "ha még belefér" kategória. De Oroszországban más a lépték, ezért írtam, amit írtam...
Egyébként nincs harag, csak válaszoltam.
...
Hely
Ne vesszetek össze, elvégre 2 hétig össze leszünk zárva.
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Amit egyebek mellett mindenképp megkérdezek a követségen:
1., meddig kell érvényesnek lennie az útlevélnek - a vízum tükrében
2., miként lehet onnét nekem, mint magyar amatőrnek rádiózni
3., milyen lehetőség van a temetőbe (Rudninko) hivatalosan bejutni (A „majd átmászunk a falon, ha zárva lesz” nem a legszerencsésebb opció.)
4., lehet-e valami engedményt elérni a vízumból - a túra emlékezés és tisztelgés jellegére tekintettel (ha nem húsz, hanem tíz, már beljebb vagyunk)
5., kérhetünk-e/kaphatunk-e/kell-e valami hivatalos papír(t), amelyben igazoljuk, hogy nem lopni megyünk (Ha valami „jótét lélek” ne adj Isten fölnyomna minket a helyi rendőrségnél.)
Egyéb ötleteket szívesen fogadok.
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
Bocsánat, lemaradt. Én a célirányt javallanám.
Misi kollégám igyekszik privát mozgatási lehetőséget intézni, de a távolságok valóban mások, mint idehaza.
Csak „laza” túraleírás, a „miheztartás” végett.
1-3. nap utazás.
4-8. (9.?) Helyben kalandozás
9. (10.)-11. (12.) hazaút
Budapest-Moszkva-Voronyezs-Uriv (Rudniko) ez 2,5 nap, a maradék pihenés. Érkezés után CÉLZOTT terepbejárás. Azaz már itthon meg kell jelölni/be kell osztani, hová megyünk. Nem lehet helyben ötletelni, mert az nem szerencsés és időrabló. (Szerintem.) Lévén, nem a szomszédban van. Öt-hat napba nagyon sok minden belefér. De el is fog szállni az idő, mint a gőz. :(
Nos?
Nekem ebbe még bele kell férnie egy Múzeuméji bejelentkezésnek - azaz én egy napot biztos kihagyok, és nem megyek a csapattal a terepre. De ez az én bajom. :) vagy :( - nézőpont kérdése.
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
Kdves GrófAlmásy kolléga!
Először is: örülök, hogy nem haragszol!
Ha tényleg nem érted, milyen adjonistenről írtam, akkor próbáld meg a saját, korábbi hozzászólásodat újraolvasni. Én tényleg csak annak stílusát karikíroztam ki.
A modort illetően nem hiszem, hogy túlléptem az általad kijelölt határt, hiszen indításképp pont ugyanazt a lekezelő szószerkezetet használtam, amit te tettél, mivelünk szemben. A személyeskedés annyival volt erősebb, hogy én meg is szólítottalak, nem pedig "csupán" egyértelműen utaltam rád. A különbség az, hogy míg te ezt -úgy tűnik- nem vetted észre magadon még most sem (!), addig én -bevallom- szarkasztikusan, de szándékos paródiának szántam a választ, amit smileykkal jeleztem is (!).
Hogy ezután még arról próbálsz kioktatni, hogy mi-milyen messze van, az pláne érdekes, mivel már írtam, hogy volt szerencsém expedíciózva 9000 kilométert autózni, Volgográdnál keletebbre jutva, tehát a távolságokkal talán még nálad is jobban tisztában vagyok, ha megengeded, hogy ezt feltételezzem.:) (És akkor pl. Izlandról még nem is meséltem.)
Szóval a viccet félretéve:
Ha megpróbálsz kevésbé leereszkedő modorban, kevésbé kioktatóan és kevésbé tudálékosan észt osztani, akkor nem hiszem, hogy csak engem tennél boldoggá. Ez csak egy kérés, miután az előbb azt hittem, hogy ha görbe tükröt állítok eléd, magadtól is észreveszed ezt, és nem pedig csak a tükörképet látod, hanem magadat is.
Amúgy úgy látom Rádiós friss leírásában, hogy Moszkva még mindig napirenden van (Én ehelyett javasoltam inkább Volgográdot) tehát annyira nem ördögtől való feltételezés volt egyik sem, mégha el is vetjük. (Egyelőre a végleges útvonalban sem egyeztünk meg biztosra, így pláne nem tudom mire vélni a kioktató hangnemet egy "újonctól" a topicban úgy, hogy szemmel láthatóan nem olvastál végig mindent.)
Nem kifúrni akarlak a csapatból, nem haragot akarok vagy vitát, ezért ítam most ezt le ilyen hosszan, hogy világos legyen, milyen indokok vezéreltek.
Üdv:
König
Hely
A Moszkva miatt mertem megemlíteni a kubinkai harckocsimúzeumot. Majd elválik...
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Miért muszáj kerülővel (Moszkva) odautazni?
Nem kötelező, mehetünk másfelé is.
Én erre kezdtem szervezni, de elfogadok más variációt is. Csak akkor kérek valami honlapos támogatást (menetjegyek, csatlakozások), hogy tervezni tudjam az utat.
Azaz BP-Kiev-Voronyezs ha jól értem?
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
Ezt a Moszkvát én sem értem :) Ha vonattal is megyünk, bár szerintem a legrosszabb megoldás, akkor is egyszerűbb lenne Lvov - Kijev - Kurszk - Voronyezs útvonalon.
A google maps-ban Munkács - Voronyezs útvonalra ezt dobja ki a legjobbnak, egy átszállással /azért Munkács, mert Budapestről nem akarja a vonatot megtervezni, gondolom a nyomtáv miatt/.
DGH
Kedves König!
Kérlek, elemezd már amúgy "magyaróra-szerűen", mi volt a kioktató, lekezelő stb. stílus ebben a mondatban:
" Urak, azért gondolkozzatok el, Oroszország távolságait nem lehet a mi léptékünkkel mérni! Kubinka a Don-kanyartól légvonalban vagy 550 km(és nem esik útba), Volgográd légvonalban kb. 470 km, tovább haladva délkeleti irányba a nagy orosz sztyeppéken..."
(Talán Miklós, mint újságíró, segít a stilisztikai különbségeket megmutatni, mi a kioktató, lekezelő és a figyelemfelhívó megszólítás között a különbség. Talán csak egy szó- de az nincs ott!)
Egyébként meg bagoly mondja verébnek...(nincs kedvem kigyűjteni a magas lóról odavetett hozzászólásaidat((és ugye olyan is megtörtént a világtörténelemben, hogy virtuálisan lehülyézel valakit, aztán amikor kiderül, hogy igaza van, akkor elmenekülsz, nem szólsz hozzá a topichoz...)) )
Ja, én még soha nem mozdultam ki a városomból, úgyhogy fogalmam sincs, mekkora a kérdéses távolság...
Elnézést mindenkitől, ha nem hagyom magam!
No, most személyeskedtem egy kissé, de úgy érzem, nem én kezdtem...
...
Más: a moszkvai kitérő hatalmas plusz út lenne. Légvonalban mérve Kijevtől Moszkva, majd a célterület majd 1300 km, míg Kijevtől a célterület(szintén légvonalban), "csak" 620 km körül. Természetesen ezek a távolságok lényegesen nagyobbak az út-vasút vonalak viszonylatában.
Korábban felvetettük, hogy talán kisbusszal kellene menni. Lényegesen rugalmasabb szerintem, mint a vonat. Valaki mintha intett is volna a vasúttól...
...
Na, most a szerkesztő-énem azt mondja, hogy magánban válaszoljak, az önérzetes énem meg azt, hogy nyilvánosan.
Utóbbi nyert.
Az idézeteddel már leírtam, mi a baj:
- Ha nálam a "gondolkozz el" szófordulat sértő és kioktató, akkor nálad a "gondolkozzatok el" ugyanúgy annak kell legyen.
- Ha ezek után azt kezded el nekünk "újdonságként" magyarázni, ami triviális (mi-merre van, mennyi az a messze) akkor ne csodálkozz ha úgy kezellek, mint te kezeltél minket.
- Én jeleztem, leírtam, hogy mit szántam viccnek, te -a mostani válaszodból egyértelmű- nem érted a viccet.
- Egyértelmű, hogy nem olvastad/értetted a topicot, ha úgy nyilatkozol az útvonalunkról, hogy még azt el sem döntöttük.
A "bagoly mondja verébnek" húzásod viszont már pláne személyeskedés, hiszen a másokkal való kommunikációmhoz semmi közöd. Viszont ha már felhoztad, akkor jelezném, hogy összesen 3 esetre emlékszem, amikor tévedtem, és ebből 2 esetben konkrétan emlékszem, hogy elnézést kértem az illetőtől, és azóta is jóban vagyunk (drgeorge és nibelungen voltak a vitapartnerek.) a harmadik eset azért különleges, mert az illető privátban korábban trágár levelekkel mocskolódott, így nem hiszem, hogy bármit is várhat tőlem - szerintem ezt te sem viselnéd jól. Én viszont nem teregetem ki, mint te tetted másokkal korábban. )
Szóval most aztán kétségkívül joggal várhatnám el tőled, hogy észrevedd magad, de úgy látszik, erre nem vagy képes, csak arra, hogy úgy kezj ismét "visszatámadni", hogy eleve te kezdted.
Most játszhatnám a "grófurat" és megsértődhetnék, de nem ezt teszem.
Szóval ha úgy gondolod, hogy valóban velünk jössz, akkor zárjuk le a vitát, békejobbot nyújtok, és még elnézést is kérek, ha megsértettelek volna, és nem értékeid szerint kezelnélek. Hogy mit várok el cserében, azt már kifejtettem. Csak annyi tiszteletet mások iránt, mint amit magad iránt elvárnál.
Üdv:
König
Hely
A Don partján lesz a következő hosszú kések éjszakája.Csak vicceltem :)
Hpetya.....................
Nos, ezért írtam, hogy mennyit számít az a kis szó: gondolkozzatok el illetve gondolkozzatok már el! A "már" szóval lehet sértővé tenni, súlyozni a mondatot, addig szimpla figyelem felhívó. Egyébként nem a te "gondolkozz el" fordulatodat éreztem nem helyén valónak, hanem mást...(ha nem megy, segítek...)
Nem újdonságként kezdtem magyarázni, de egyikőtök Kubinkát említette, hogy látni szeretné(amikor elvileg a Bp-Kijev-Voronyezs útvonal lenne az ideális, erről is beszéltünk ezidáig), te pedig Volgográdot, ami nem volt tervben, nem is esik útba. Volgográdot csak te említetted, hogy szeretnéd látni, de hogy erre elképzelése lett volna rajtad kívül bárkinek... Mielőtt ismételnéd magad, hogy nem olvastam el mindent, közlöm, hogy a legelejétől kezdve figyelemmel kísérem a dolgokat, csak addig nem szóltam hozzá, amíg nem körvonalazódtak a dolgok.
Ha ismernél, tudnád, hogy értem a viccet, nagyon is. Csak a te hozzászólásod nem az volt, nem is annak szántad, és ezt a "szmájlik" sem tudták elfedni. Annál azért kicsit többet éltem-értem meg, minthogy megmagyarázd nekem, hogyan kell kitérdepelni a rövidgatyát...
A további bekezdésekhez nincs hozzáfűzni valóm. Falra hányt borsó...
...
Ennyit a békejobbról, megbékélésről, meg a megértésről.
Én legalább megpróbáltam...
Nem rajtam múlt...
Nálad úgy látszik, csak a már cáfolt mantra felmondása megy, az értő olvasás nem, különban nem elől hordanád a rövidgatya farcsebét.. De te még azt is jobban akarod tudni, hogy mit-minek szántam. Reménytelen.
Sajnálom, hogy nálad a vélt (!) igazság védelme megint felülírta a józan észt.
Fasza kis csapat lesztek az a lényeg :)
Ennyit a békejobbról, megbékélésről, meg a megértésről.
Én legalább megpróbáltam...
Nem rajtam múlt...
Nálad úgy látszik, csak a már cáfolt mantra felmondása megy, az értő olvasás nem, különban nem elől hordanád a rövidgatya farzsebét.. De te még azt is jobban akarod tudni, hogy mit-minek szántam. Reménytelen.
Sajnálom, hogy nálad a vélt (!) igazság védelme megint felülírta a józan észt.
Hely
Ne térjünk el a témától, köszönöm!
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"
Az alanti behegyzés egy kódolt üzenet. Akárcsak a Don túra. Hiszem, akit illet, megérti.
Jelenleg Tamáson és rajtam kívül senki nem tudja, mennyi munkát fektettem a „túrába” az elmúlt egy-másfél hónapban. Az ügy nagyon komoly, mások figyelmét is fölkeltette. Ám ha közhírré teszem az eredményeket, s azok kecsegtetőek lesznek, már nem áll módomban tágítani a meglévő kereteket. Márpedig mostanság minden fillér számít...
Szeretném, ha ez a tisztelgés közös maradna - s rossz magyar szokás szerint nem bomlana részekre. Az egység hiánya a mi oldalunkon hihetetlenül fájó és lehangoló.
Hiszek az emberi értelemben, az empátiában, az alázatban és a sok egyéb, ma avíttnak kikiálltott „marhaságban.” Nem vagyok vátesz, de borítékolom, az ősök odaföntről biztos nem nyugtázzák örömmel a kévebomlást.
S azt is tudom, hogy a Don partján sírok majd, s le fogom sz***ni, hogy előtte kivel és miért vesztem össze. S valójában ez (is) a túra (egyik) lényege.
Aki akar, kacaghat. :o
73!
Miklós
www.ha5kdr.hu
Szerintem Ravic útvonaljavaslatát kéne átgondolni, az tűnik a leglogikusabbnak. Én a célirányos utazás híve lennék.
Üdv.
Rég nem tudtam ránézni a topicra. Látom zajlanak az események. A turáni átok. :)
Továbbra is mennék. Szívesen segítek a főzésben, az események felidézésében,
valamennyit tudok oroszul (8 év az általános iskolában, azóta szinte semmi gyakorlás).
Javaslatok, ötletek:
Legyen egy elszánt, elkötelezett túravezető (már van úgy tűnik) a többiek (én is) max. eldöntjük, hogy belefér-e vagy nem a keretbe a kidolgozott terv.
Koncentráljunk a Don-kanyarra és ott töltsünk el annyit időt, amennyit csak lehet, amilyen elmélyülten csak tudjuk.
Kövezzetek meg, de Budapest-Moszkva-Voronyezs repülővel oda vissza kb. 100.000-ből kijön (60 Moszkváig és onnan 35 Voronyezsbe).Vonattal mennyi? 60-70 - ez csak tipp, de majd utánanézek. Reggel felszállnánk és este délután már Voronyezben lennénk, ugyanígy visszafelé.
Link: http://www.skyscanner.hu/repuloutak/mosc/voz/120611/120611/jegyarak-indu...
Mások útja:
http://www.1000ut.hu/ut-moszkva-voronyezs.htm
http://rudkino.uw.hu/ut.php
Nem hiszem hogy Rádióst meg lehet győzni, valószínűleg annyi vodkát nem tartanak a repülőn.:)))
Üdv.
Hely
Igen, folyamatos kapcsolatban vagyok Rádióssal és azt üzeni, hogy nincs az az Isten, hogy Ő repülőre szálljon. Marad a vonat, mert senkit sem hagyunk hátra. Vagy együtt megyünk, vagy nem megyünk. Menni, vagy nem menni? Ez itt a kérdés...
------
Csak egy kissrác voltál, ki a fényre tört. Legyen könnyű neked a föld! Isten veled Gyurimester!
"Hősökből hidd el legendák lesznek, örök dicsőség a Waffen SS-nek!"