Warning: Table 'roncskut_kut2.roncskutatas_cache_page' doesn't exist
query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM roncskutatas_cache_page WHERE cid = 'https://www.roncskutatas.com/node/15503' in /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc on line 135
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 729
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 730
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 731
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/bootstrap.inc on line 732 210-es felhajtás | A II. Világháború Hadtörténeti Portálja
warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/roncskut/public_html/includes/database.mysql.inc:135) in /home/roncskut/public_html/includes/common.inc on line 153.
Beküldő: hpetya. Beküldés időpontja: 2013, augusztus 16 - 13:30.
Ha már 210 akkor itt az enyém pusztulása is.Évek óta nem néztem rá csak állt a garázsba és a mostani takarításkor ez a kép fogadott.Szegényke ment a kukába.
Ilyen volt 6 éve: http://s7.postimg.cc/qm8nx96a3/210.jpg
Beküldő: Hansy. Beküldés időpontja: 2013, július 23 - 04:10.
Az biztos, hogy a háborútól egyre távolabb kerülve, a túlbiztosítás is egyre nagyobb. 1947-ben még nem kerítettek ekkora feneket a dolognak. Nem kitelepítés, hanem a házakba betelepítés folyt...:-) http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=6401
Beküldő: WarMan. Beküldés időpontja: 2013, július 20 - 09:53.
Nekem is van egy jó kis sztorim.
Régen kb. 15 éve Szigethalmon telefonhálózat építése közben egy hiperpigmentált egy ház előtti ásás közben talált egy bombát, (ő nem tudta, hogy mit talált ) nem nagyon foglalkozott vele mivel bevágta a ház udvarába.
Amikor a ház tulajdonosa hazáért azonnal hívta a tűzszerészeket.
Ahogy kiértek egyből megvizsgálták a robbanótestet.
A tűzszerész mondta, hogy annyira érzékeny, hogy el kell szállítani.
Az autót kiküldte a főútra és védőruhában, KÉZBEN vitte el az autóig a bombát.
Hatalmas botrány volt miatta. :D
Beküldő: Naftalin. Beküldés időpontja: 2013, július 19 - 18:28.
A zámolyi esetnél nem az volt a baj, hogy a gyújtó élesített állapotban volt, hiába nem kilőtt lövedékről volt szó?
Akkor azt mondták ha jól emlékszem, hogy valószínűleg háború utáni robbantásnál elrepült, fel nem robbant, viszont a gyújtó "beélesedett". És ezt nem vették figyelembe.
Nem biztos, de nekem így rémlik az eset.
Beküldő: Attila. Beküldés időpontja: 2013, július 19 - 11:14.
Csak azért is bennmarad 2-3 okostojás a lakásban. A légnyomás által esetlegesen kitört ablaküveg, megkarmolja őket, s perlik is mindjárt hatahatós médiasegítséggel a MH-t, a viktort, meg mindenkit, még stresszburgba is elmennek (elírás szándékos!). Az a perktg. többszöröse a kitelepítés ktg-einek. Persze, hogy ezt nem vállalja fel senki. A régi rendszerben meg esélyed se volt perelni egy rosszul sikerült dolog miatt "kormányunknál és pártunknál", egy csernobilt is el elhetett titkolni egy hétig.
Beküldő: sankó. Beküldés időpontja: 2013, július 19 - 09:35.
Ha pedig-ne adj Isten-valami történik, akkor meg menne a duma, hogy miért nem telepítettek ki 10k embert. Nem feltétlen kell meghalnia bárkinek, elég ha egy életre nyomorék lesz, akár egy ember is. Akkor mégsem felesleges nem?
Beküldő: NH3CL. Beküldés időpontja: 2013, július 19 - 08:34.
Ehhez tenném hozzá, hogy a TV-ben mutogatott megsemmisítés ~10 méter mély gödörben elhelyezett és elföldelt robbantás volt és még így is 10 méterre dobta fel a földet.
Képzeld el a hangsebességgel száguldó 1 centis repeszek mekkora kárt okozhatnak a közeli panelokban. Kb mint amikor légpuskával rálősz egy kartondobozra...
Beküldő: Borzalmas. Beküldés időpontja: 2013, július 19 - 07:16.
Kedves Teufel!
Zámolyon a 76.2-es spontán robbant fel ha jól tudom pakolás közben. Ezt nem lehet szakmai hibára visszavezetni. A szolnoki eset már talán. Ott ha jól tudom, kiképzés közben egy elvileg üres test mégsem volt üres.
Beküldő: Naftalin. Beküldés időpontja: 2013, július 19 - 05:33.
Egyébként konkrétan nem kellett 10e embert kitelepíteni. Csak az adott körön belül elvileg 10e ember él. Nagynéném székesfehérvári, ő mondja, hogy sok lakótelepi rész esik bele tíz emeletes házakkal, stb.
De hétköznap délelőtt nagy százalék amúgy sincs otthon.
Beküldő: Charles. Beküldés időpontja: 2013, július 18 - 21:25.
Üdv!
A hozzáértést és a balesetmentes működést elfogadom és mindenek felett tisztelem!
Valóban nem tudok itthoni balesetekről, Afganisztánban pedig eleve merényletekről volt szó. Sajnos a médián keresztül nem mindig jön át a történet megfelelően, mert a ma történtekről is elég érdekes dolgok és nyilatkozatok kerültek adásba...
A tömeggel kapcsolatban meg vagyok győzve! :)
A "fölösleges felhajtás" felhajtás dolga pedig saját rossz tapasztalataimból adódik, amikor azt látom, hogy semmi sem drága alapon a katasztrófavédelem és más hivatalos szervek olyan döntéseket és biztonsági intézkedéseket követelnek, ami többszörös túlbiztosításnak tűnnek a szememben...
charles
U.i.:
Jutott eszembe egy régi történet a robbanóanyag-mentesítésről: Annak idején Zalaegerszeg vasútállomását építették át a 80-as évek közepén. Miután a háború során többször is bombázták az állomást és robbanóanyag szállító szerelvényt is eltaláltak (ekkor semmisült meg a sümegi múzeum anyaga is...) elképzelhető, hogy mi minden volt (és van ma is) a sínek alatt. Akkor még szó sem volt kiürítésről, a lövedékeket egy ócska vasúti targoncára dobálták fel szó szerint, úgy, hogy közben a vonatforgalom és a személyszállítás is működött szinte minden korlátozás nélkül. Annyi volt a biztonsági intézkedés, hogy a gödör széléhez tényleg nem lehetett odamenni.
Beküldő: Borzalmas. Beküldés időpontja: 2013, július 18 - 21:08.
Charles!
A tömegről annyit, hogy például a német 21-es romboló 120kg. A repesz csak 116.
A tűzszerészek pontosan tudják, hogy mi a lelet. Elvétve fordul elő, hogy nem de addig nem nyúlnak hozzá amíg ki nem derítik. Ez szerintem 20 évente egy db de nem ismerek konkrét számokat. Legutóbb talán Tatánál találták a francia 150-est amit hirtelen nem tudtak micsoda.
Ez a szakmájuk, napi szinten foglalkoznak ezekkel a vasakkal és folyamatosan képzik magukat, vizsgáznak. Ha ezt nem fogadod el akkor kutass az emlékeidben, hogy mikor hallottál utoljára szakmai hibából bekövetkező tűzszerészhalálról idehaza!
A magyar 36M légibombában is 22kg robbanóanyag van. Ha jól emlékszem a hatásos működési távolsága egy 250 méter átmérőjű félgömb. Amiket a tv-ben mutatnak robbanásokat azok egy elásott robbanótest megsemmisítésének képei. A földfelszínen illetve annak közelében sokkal nagyobb bajt okozna. Naftalinnak igaza van. Még akkor is ha 100E embert telepítenek ki akár egy kazán miatt!
Ha bemész a szalagon belölre akkor már veszélyben vagy, ennyi.
Beküldő: Charles. Beküldés időpontja: 2013, július 18 - 20:57.
Kedves Naftalin!
A konkrét képek és események tudatában azért nem egyértelműen adódik a tömeg!
Egy kilőtt tüzérségi lövedékről beszélünk, nem egy egyben megmaradt lőszerről.
A magam mércéjével mérve pl. egy méter hosszú sín jelenleg 48, 54, 60 kg, ami tömör vas. Tehát úgy gondoltam, hogy egy 203 mm átmérőjű lőszer, ha csak nem tömör ólom, sokkal nehezebb nem lehet.
Az én hozzászólásom valójában inkább a biztonsági intézkedések mértékéről szól. Az én megközelítésem közelebb van a címben megadott "felhajtás" fogalmához...
Igazat adok abban, hogy jobb félni, mint megijedni, de azért ha a kiküldött illetékesnek kellene állni a költségeket és rendezni a dolgokat, szerintem kisebb "felhajtással" is megvolna a dolog oldva. Szerintem itt egy kicsit a szakma "marketingjéről" szól a történet. Ha az elmúlt napok adatait nézem, egy közepes város lakosságát mozgatták meg robbanótestek miatt.
Félreértés ne legyen, én sem azt mondom, hogy a bámészkodó emberek ott álljanak a gödör mellett, de azért a 10 ezer ember kitelepítését is túlzásnak tartom!
Főleg ahhoz viszonyítva tartom túlzásnak, hogy egy átlagos esetben ha valahol találnak valamilyen robbanótestet és bejelentik, a válasz: "kerítsék körül szalaggal és majd két hét múlva megyünk"... Akkor nincs veszélyben senki?
Beküldő: Naftalin. Beküldés időpontja: 2013, július 18 - 19:45.
Akkor abból azért sejthető a tömeg...
Még valami: itt sem viccből határozták meg a kitelepítési kör sugarát.
Hidd el a megfelelő emberek el voltak látva megfelelő információkkal.
Lehet, hogy kicsit túlzónak tűnik a mérték, de ugye van egy mondás: jobb félni, mint megijedni. Vagy utólag aztán tényleg kereshetnék az okokat, hogy mit kellett volna másképp. Leomlik néhány épület, betörik 2-3 ezer ablak, a romok és a szilánkok megölnek 10 embert, súlyos-könnyű sérülést okoznak 1500-nak, stb.
Tényleg fölösleges felhajtás lett volna.
Beküldő: Naftalin. Beküldés időpontja: 2013, július 18 - 19:23.
Nincs itt semmi melléfogás.
Egyszerűen az újságíró nem ért hozzá, és igazából nem is érdeke, hogy pontosan le legyen írva.
A lényeg: minél hamarabb kész cikket lehozni a lapban, vagy posztolni az online híroldalon.
Egyébként a lakosság szerintem 95%-ának ez egy bomba. A lövedék löveg vagy mag, a háborús repülő Stuka vagy Rata, a harckocsi Tigris, stb.
Kár ezen kattogni...
A 203mm pedig nem a hossza a szóban forgó eszköznek, hanem az átmérője!
Beküldő: Charles. Beküldés időpontja: 2013, július 18 - 19:05.
Üdv az Uraknak!
Nem tudom, van-e az illetékesektől valaki regisztrálva az oldalon, vagy csak mi kívülállók, de volna néhány felvetésem illetve kérdésem:
- Az ilyen esetekben értesített szerveknél minden illetékes teljesen amatőr a saját szakmájában? Akárhol találnak valamilyen robbanószerkezetet, teljes a káosz a meghatározás tekintetében... Nevezik bombának, gránátnak, lövedéknek és ezen kívül minden egyéb előforduló háborús szerkezetnek.
- Jelen esetben hogyan viszonyul a 100 kilós bomba a valójában talált 203 mm-es tarack lőszerhez? Ki juttat el ilyen híreket a sajtóhoz? A sajtóban tegnap megjelent kép alapján még számomra, mint teljesen amatőr számára is egyértelmű volt, hogy tüzérségi lövedék amit találtak! 100 kilós lövedéket még a Bismarck-Tirpitz és Yamato-Muszasi csatahajók sem lőttek ki! A székesfehérvári harcokban tudtommal nem vetettek be Kövér Berta és hasonló kaliberű ágyukat. Akkor honnan az információ?
- Ha ilyen hírek jelennek meg, akkor a hatástalanításra kiküldött tűzszerész mire készül, ha nincs aki egyértelműen eldönti milyen robbanószerkezet van a földben?
-Mennyibe kerül 10 ezer ember fölösleges kitelepítése? Mi van akkor, ha valóban egy nagyméretű bombát találnak? Kitelepítenek Lepsényig mindenkit?
- Soha nincs utólagos elemzés, hogy az elkövetett hibákat orvosolják és a jövőbeni esetekben kiküszöböljék?
Zárójelben elmesélek néhány szóban egy velem megesett néhány éves történetet, aminek a tanulságai ide is passzolnak: Érkezett külföldről egy tehervonatba sorozva egy üres gázos tartálykocsi. Az illetékes vasutas gázszagot érzett és csöpögni látta a tartály. A szabály az szabály alapon kihívta a katasztrófavédelmet. A kiérkező illetékes azonnal leállította a vasúti forgalmat, a személyvonatokat visszatolatták a szomszédos állomásokra, megrendelték a buszokat a szomszédos település kiürítéséhez, ami légvonalban 300-400 méterre volt! Hiába lett elmondva mindenkinek, hogy ez egy üres kocsi, a benne maradt kondenzvíz és minimális gáz távozik a nyitva hagyott csapon a hőtágulás hatására... A több órás őrület után kiderült, hogy valóban nem volt semmilyen veszélyhelyzet, amit már a kezdet kezdetén mondtunk. Ehhez képest senki sem mert ellentmondani a jelen lévő és "tök hülye" illetékesnek, mert hátha mégis... Utólag senki nem kért elnézést a melléfogásért, nem volt bocsánatkérés a kiértesített, de szerencsére ki nem telepített lakóktól, kártérítéstől pedig szó sem volt!
Beküldő: hpetya. Beküldés időpontja: 2013, július 18 - 15:35.
Jah csak a papír alapú pravdában 210-es volt még írva.Sőt 100kg-os bomba volt először.
Akár ez is lőhette oda :) Távolságban belefér. http://www.roncskutatas.hu/node/2767
http://s23.postimg.cc/8kl2kr417/P1090612.jpg
Na ez már 210-es :D
"B" kategóriásnak minősítették a tűzszerészek ezért még pihentetik kicsit.
Ha már 210 akkor itt az enyém pusztulása is.Évek óta nem néztem rá csak állt a garázsba és a mostani takarításkor ez a kép fogadott.Szegényke ment a kukába.
Ilyen volt 6 éve:
http://s7.postimg.cc/qm8nx96a3/210.jpg
És ez lett belőle:
http://s15.postimg.cc/74di4qeaj/210_v_ge.jpg
Teljesen szétrepedt alul körbe :(
Van benne valami, nekem ez jutott eszembe:
http://s22.postimg.cc/w87z9mxgx/080_0001.jpg
Az biztos, hogy a háborútól egyre távolabb kerülve, a túlbiztosítás is egyre nagyobb. 1947-ben még nem kerítettek ekkora feneket a dolognak. Nem kitelepítés, hanem a házakba betelepítés folyt...:-)
http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=6401
Nekem is van egy jó kis sztorim.
Régen kb. 15 éve Szigethalmon telefonhálózat építése közben egy hiperpigmentált egy ház előtti ásás közben talált egy bombát, (ő nem tudta, hogy mit talált ) nem nagyon foglalkozott vele mivel bevágta a ház udvarába.
Amikor a ház tulajdonosa hazáért azonnal hívta a tűzszerészeket.
Ahogy kiértek egyből megvizsgálták a robbanótestet.
A tűzszerész mondta, hogy annyira érzékeny, hogy el kell szállítani.
Az autót kiküldte a főútra és védőruhában, KÉZBEN vitte el az autóig a bombát.
Hatalmas botrány volt miatta. :D
A zámolyi esetnél nem az volt a baj, hogy a gyújtó élesített állapotban volt, hiába nem kilőtt lövedékről volt szó?
Akkor azt mondták ha jól emlékszem, hogy valószínűleg háború utáni robbantásnál elrepült, fel nem robbant, viszont a gyújtó "beélesedett". És ezt nem vették figyelembe.
Nem biztos, de nekem így rémlik az eset.
Ha figyelted a riportot, mondták, hogy egy hasonló robbanótestet semmisitettek meg korábban, ilyen lehet ennek is a robbantása.
A mutogatott megsemmisítés nem mostani felvétel, nincsen levél a fákon!
Nem beszélve arról, hogy nem egyszer volt már, hogy ennyi embert ki kellett telepíteni.
Itt pl. 1 km-es körzetben 15.000 ember volt...
Csak azért is bennmarad 2-3 okostojás a lakásban. A légnyomás által esetlegesen kitört ablaküveg, megkarmolja őket, s perlik is mindjárt hatahatós médiasegítséggel a MH-t, a viktort, meg mindenkit, még stresszburgba is elmennek (elírás szándékos!). Az a perktg. többszöröse a kitelepítés ktg-einek. Persze, hogy ezt nem vállalja fel senki. A régi rendszerben meg esélyed se volt perelni egy rosszul sikerült dolog miatt "kormányunknál és pártunknál", egy csernobilt is el elhetett titkolni egy hétig.
Ha pedig-ne adj Isten-valami történik, akkor meg menne a duma, hogy miért nem telepítettek ki 10k embert. Nem feltétlen kell meghalnia bárkinek, elég ha egy életre nyomorék lesz, akár egy ember is. Akkor mégsem felesleges nem?
Ehhez tenném hozzá, hogy a TV-ben mutogatott megsemmisítés ~10 méter mély gödörben elhelyezett és elföldelt robbantás volt és még így is 10 méterre dobta fel a földet.
Képzeld el a hangsebességgel száguldó 1 centis repeszek mekkora kárt okozhatnak a közeli panelokban. Kb mint amikor légpuskával rálősz egy kartondobozra...
hmm
Legalábbis hivatalosan ezek voltak az okok ha jól tudom.
Kedves Teufel!
Zámolyon a 76.2-es spontán robbant fel ha jól tudom pakolás közben. Ezt nem lehet szakmai hibára visszavezetni. A szolnoki eset már talán. Ott ha jól tudom, kiképzés közben egy elvileg üres test mégsem volt üres.
Egyébként konkrétan nem kellett 10e embert kitelepíteni. Csak az adott körön belül elvileg 10e ember él. Nagynéném székesfehérvári, ő mondja, hogy sok lakótelepi rész esik bele tíz emeletes házakkal, stb.
De hétköznap délelőtt nagy százalék amúgy sincs otthon.
Tévedés, sajnos voltak balesetek!
2006 Zámoly 3 halott
2006 Szolnok 1 halott
A tűzszerész nyilatkozata korrekt volt, a többi meg nem lényeg.
A 80-as években nem tudom mi történt Zalaegerszegen így nem tudok nyilatkozni.
Üdv!
A hozzáértést és a balesetmentes működést elfogadom és mindenek felett tisztelem!
Valóban nem tudok itthoni balesetekről, Afganisztánban pedig eleve merényletekről volt szó. Sajnos a médián keresztül nem mindig jön át a történet megfelelően, mert a ma történtekről is elég érdekes dolgok és nyilatkozatok kerültek adásba...
A tömeggel kapcsolatban meg vagyok győzve! :)
A "fölösleges felhajtás" felhajtás dolga pedig saját rossz tapasztalataimból adódik, amikor azt látom, hogy semmi sem drága alapon a katasztrófavédelem és más hivatalos szervek olyan döntéseket és biztonsági intézkedéseket követelnek, ami többszörös túlbiztosításnak tűnnek a szememben...
charles
U.i.:
Jutott eszembe egy régi történet a robbanóanyag-mentesítésről: Annak idején Zalaegerszeg vasútállomását építették át a 80-as évek közepén. Miután a háború során többször is bombázták az állomást és robbanóanyag szállító szerelvényt is eltaláltak (ekkor semmisült meg a sümegi múzeum anyaga is...) elképzelhető, hogy mi minden volt (és van ma is) a sínek alatt. Akkor még szó sem volt kiürítésről, a lövedékeket egy ócska vasúti targoncára dobálták fel szó szerint, úgy, hogy közben a vonatforgalom és a személyszállítás is működött szinte minden korlátozás nélkül. Annyi volt a biztonsági intézkedés, hogy a gödör széléhez tényleg nem lehetett odamenni.
Charles!
A tömegről annyit, hogy például a német 21-es romboló 120kg. A repesz csak 116.
A tűzszerészek pontosan tudják, hogy mi a lelet. Elvétve fordul elő, hogy nem de addig nem nyúlnak hozzá amíg ki nem derítik. Ez szerintem 20 évente egy db de nem ismerek konkrét számokat. Legutóbb talán Tatánál találták a francia 150-est amit hirtelen nem tudtak micsoda.
Ez a szakmájuk, napi szinten foglalkoznak ezekkel a vasakkal és folyamatosan képzik magukat, vizsgáznak. Ha ezt nem fogadod el akkor kutass az emlékeidben, hogy mikor hallottál utoljára szakmai hibából bekövetkező tűzszerészhalálról idehaza!
A magyar 36M légibombában is 22kg robbanóanyag van. Ha jól emlékszem a hatásos működési távolsága egy 250 méter átmérőjű félgömb. Amiket a tv-ben mutatnak robbanásokat azok egy elásott robbanótest megsemmisítésének képei. A földfelszínen illetve annak közelében sokkal nagyobb bajt okozna. Naftalinnak igaza van. Még akkor is ha 100E embert telepítenek ki akár egy kazán miatt!
Ha bemész a szalagon belölre akkor már veszélyben vagy, ennyi.
Kedves Naftalin!
A konkrét képek és események tudatában azért nem egyértelműen adódik a tömeg!
Egy kilőtt tüzérségi lövedékről beszélünk, nem egy egyben megmaradt lőszerről.
A magam mércéjével mérve pl. egy méter hosszú sín jelenleg 48, 54, 60 kg, ami tömör vas. Tehát úgy gondoltam, hogy egy 203 mm átmérőjű lőszer, ha csak nem tömör ólom, sokkal nehezebb nem lehet.
Az én hozzászólásom valójában inkább a biztonsági intézkedések mértékéről szól. Az én megközelítésem közelebb van a címben megadott "felhajtás" fogalmához...
Igazat adok abban, hogy jobb félni, mint megijedni, de azért ha a kiküldött illetékesnek kellene állni a költségeket és rendezni a dolgokat, szerintem kisebb "felhajtással" is megvolna a dolog oldva. Szerintem itt egy kicsit a szakma "marketingjéről" szól a történet. Ha az elmúlt napok adatait nézem, egy közepes város lakosságát mozgatták meg robbanótestek miatt.
Félreértés ne legyen, én sem azt mondom, hogy a bámészkodó emberek ott álljanak a gödör mellett, de azért a 10 ezer ember kitelepítését is túlzásnak tartom!
Főleg ahhoz viszonyítva tartom túlzásnak, hogy egy átlagos esetben ha valahol találnak valamilyen robbanótestet és bejelentik, a válasz: "kerítsék körül szalaggal és majd két hét múlva megyünk"... Akkor nincs veszélyben senki?
Üdv:
charles
Akkor abból azért sejthető a tömeg...
Még valami: itt sem viccből határozták meg a kitelepítési kör sugarát.
Hidd el a megfelelő emberek el voltak látva megfelelő információkkal.
Lehet, hogy kicsit túlzónak tűnik a mérték, de ugye van egy mondás: jobb félni, mint megijedni. Vagy utólag aztán tényleg kereshetnék az okokat, hogy mit kellett volna másképp. Leomlik néhány épület, betörik 2-3 ezer ablak, a romok és a szilánkok megölnek 10 embert, súlyos-könnyű sérülést okoznak 1500-nak, stb.
Tényleg fölösleges felhajtás lett volna.
Ezt azért én is tudom... :)
Mármint az átmérőt.
Nincs itt semmi melléfogás.
Egyszerűen az újságíró nem ért hozzá, és igazából nem is érdeke, hogy pontosan le legyen írva.
A lényeg: minél hamarabb kész cikket lehozni a lapban, vagy posztolni az online híroldalon.
Egyébként a lakosság szerintem 95%-ának ez egy bomba. A lövedék löveg vagy mag, a háborús repülő Stuka vagy Rata, a harckocsi Tigris, stb.
Kár ezen kattogni...
A 203mm pedig nem a hossza a szóban forgó eszköznek, hanem az átmérője!
Szerintem 21-22 kg!
Ezek szerint én becsülöm alul?
Miután ketten állítjátok a 100 kilót, hajlok az elfogadásra, mint tényleg amatőr, de a felhajtást illető részeket azért fenntartom...
Üdv:
charles
Charles,
A 200-210mm kaliberű lőszerek 100kg tömeg körüliek, pláne a romboló gránátok!
A hadihajók pedig 500-1000kg közötti lőszerekkel rendelkeztek!
Szerinted hány kiló ez gránát? Megsúgom: száz...
Üdv az Uraknak!
Nem tudom, van-e az illetékesektől valaki regisztrálva az oldalon, vagy csak mi kívülállók, de volna néhány felvetésem illetve kérdésem:
- Az ilyen esetekben értesített szerveknél minden illetékes teljesen amatőr a saját szakmájában? Akárhol találnak valamilyen robbanószerkezetet, teljes a káosz a meghatározás tekintetében... Nevezik bombának, gránátnak, lövedéknek és ezen kívül minden egyéb előforduló háborús szerkezetnek.
- Jelen esetben hogyan viszonyul a 100 kilós bomba a valójában talált 203 mm-es tarack lőszerhez? Ki juttat el ilyen híreket a sajtóhoz? A sajtóban tegnap megjelent kép alapján még számomra, mint teljesen amatőr számára is egyértelmű volt, hogy tüzérségi lövedék amit találtak! 100 kilós lövedéket még a Bismarck-Tirpitz és Yamato-Muszasi csatahajók sem lőttek ki! A székesfehérvári harcokban tudtommal nem vetettek be Kövér Berta és hasonló kaliberű ágyukat. Akkor honnan az információ?
- Ha ilyen hírek jelennek meg, akkor a hatástalanításra kiküldött tűzszerész mire készül, ha nincs aki egyértelműen eldönti milyen robbanószerkezet van a földben?
-Mennyibe kerül 10 ezer ember fölösleges kitelepítése? Mi van akkor, ha valóban egy nagyméretű bombát találnak? Kitelepítenek Lepsényig mindenkit?
- Soha nincs utólagos elemzés, hogy az elkövetett hibákat orvosolják és a jövőbeni esetekben kiküszöböljék?
Zárójelben elmesélek néhány szóban egy velem megesett néhány éves történetet, aminek a tanulságai ide is passzolnak: Érkezett külföldről egy tehervonatba sorozva egy üres gázos tartálykocsi. Az illetékes vasutas gázszagot érzett és csöpögni látta a tartály. A szabály az szabály alapon kihívta a katasztrófavédelmet. A kiérkező illetékes azonnal leállította a vasúti forgalmat, a személyvonatokat visszatolatták a szomszédos állomásokra, megrendelték a buszokat a szomszédos település kiürítéséhez, ami légvonalban 300-400 méterre volt! Hiába lett elmondva mindenkinek, hogy ez egy üres kocsi, a benne maradt kondenzvíz és minimális gáz távozik a nyitva hagyott csapon a hőtágulás hatására... A több órás őrület után kiderült, hogy valóban nem volt semmilyen veszélyhelyzet, amit már a kezdet kezdetén mondtunk. Ehhez képest senki sem mert ellentmondani a jelen lévő és "tök hülye" illetékesnek, mert hátha mégis... Utólag senki nem kért elnézést a melléfogásért, nem volt bocsánatkérés a kiértesített, de szerencsére ki nem telepített lakóktól, kártérítéstől pedig szó sem volt!
charles
Jah csak a papír alapú pravdában 210-es volt még írva.Sőt 100kg-os bomba volt először.
Akár ez is lőhette oda :) Távolságban belefér.
http://www.roncskutatas.hu/node/2767
203-as.